Ga naar inhoud

wat houdt /usr/local in?? (win98 apache 1.3)

anoniem

Aanbevolen berichten

ik zoek me helemaal suf... ik draai op w98 se de apache server 1.3. Dit express om dat ik heb begrepen dat apache2 (nog niet helemaal) goed zou functioneren. op zich werkt het wel maar nu ik bij de .ht* bestanden ben aangekomen wordt er heel veel gesproken over /usr/local/apache/............. bij mij werkt dat niet. Wat wordt hier mee bedoeld? dit heeft XP toch ivm profielen of zo?? snap er niet veel van.
Link naar reactie
als eerst; waar wil jij je in verdiepen? ik neem aan in het gebruik van .htaccess en .htpasswd. als je dit wil gebruiken moet je het relatieve pad opgeven van .htpasswd in .htaccess. Dan weet .htaccess namelijk waar hij het wachtwoord kan vinden. Het pad kan er verschillend uitzien en hangt af van waar je rootmap (van apache) zich bevind. In linux kan dat pad /usr/local/apache/www/ zijn bijvoorbeeld. In Windows kan dat C:/Program Files/Apache/htdocs zijn. Het is maar net waar de map zich bevind. Ik denk te geloven dat jij een tutorial voor *nix gebruikers hebt gevonden. d.
Link naar reactie
Dat dacht ik al.... aan dit antwoord heb ik wat. Ik had alle documenten gelezen van apache en niet echt een handleiding voor htacces en zo. Wel naar gezocht maar overal werd over dat relatieve pad gesproken. Ik had al een vermoeden dat het voor linux of unix was maar ik wist het niet zeker dankjewel voor het toch zo simpele antwoord!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...