anoniem Geplaatst: 15 februari 2004 Delen Geplaatst: 15 februari 2004 Thuisnetwerk met gedeelde internet-toegang. Een oude celeron-bak dient als server, en via die computer krijgen we allemaal internet binnen (kabel met vast IP-adres). Dat was altijd zo onder windows XP. Met IIS konden we ook eigen websites de wereld in sturen. Na echt heel veel geklooi ben ik nu over op linux Suse 9 pro, met gedeeld netwerk, en voor de webstek apache2 draaiend. Als dombo zijnde ben ik daar nogal trots op. :oops: Maar aan alles zit een keerzijde. 1. de boel (ik bedoel internet-toegang) gaat nou wel een stuk langzamer dan eerst, vergeleken met de oude windows-situatie. Iemand een idee hoe de boel weer sneller gemaakt kan worden ? :D 2.ik kon vroeger een nieuwe webpagina vanaf mijn computer in het netwerk op het internet gewoon benaderen (vanbuitenaf het internet, dus niet intern) Maar met apache2 is alles veel beter beschermd (was ook de bedoeling), maar ondertussen krijg ik m'n eigen website van buiten af niet meer te zien. Irritant, want ik moet nu steeds een kennis vragen om ff te schecken of alles goed zit. Dit moet toch anders kunnen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2004 ik zou even naar het linux forum gaan. maar heb je poort 80 op je susebak wel openstaan? d. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen