anoniem Geplaatst: 8 februari 2004 Delen Geplaatst: 8 februari 2004 Beste mensen, Al zeker vier jaar heb ik e-mail van FreeOnline. Dit omdat ik ooit begon met isdn en ik een gratis provider zocht. Je betaalde op deze manier alleen beltikken. FreeOnline werkt nog steeds zo. E-mail via pop ophalen kan altijd, maar om te verzenden moet je inbellen. Gezien ik kabel heb is inbellen geen optie. Ik heb zelfs geen modem meer. :lol: Maargoed. Ik dacht voor de grap als verzendserver smtp.mijndomein.nl in te vullen. Dit werkt! Wanneer ik even in mijn logbestanden kijk zie ik dat e-mail inderdaad verstuurd is. E-mail komt ook bij de ander aan. :P Nu heb ik de volgende configuratie [code:1:ed1b0ce5f5] [AANGEVINKT] Users authenticated through SMTP for outgoing mail ( This required e-mail clients to authenticate when sending mail) [AANGEVINKT] Users previously authenticated through POP3 from the same ip address (POP3 before SMTP) Allow SMTP relay '999' minutes after successful POP3 login. [/code:1:ed1b0ce5f5] Het controleren of iemand mag verzenden via mijn domein werkt dus blijkbaar niet. Mijn mailserver kan uiteraard niet zien of via een andere provider mail is opgehaald. Het toelaten van verzenden via SMTP na een succesvolle POP3 login is dus bij FreeOnline niet van toepassing. De eerste optie zou dus moeten werken, maar de mailserver controleerd niet of FreeOnline een gerechtigde is voor verzenden. Mailserver: Kerio mailserver 5.6, OS: Windows 2000 Professional; voor het geval jullie erom vragen. Iemand ervaring met zoiets? //edit. de eerste optie werkt vanaf heden bij toeval wel. ik stel er een vraag bij. Het NIET aanvinken van de eerste optie: is dat onveilig? d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2004 Ik begrijp niet precies wat nou het probleem is. Je verstuurt de mail toch gewoon naar de smtp van je kabelprovider ?? Het maakt namelijk niet uit via welke mailserver je mail verstuurd. Zolang je in de mail client maar het email adres waar je op wilt ontvangen als afzender insteld. P.S. hoe is het met je top10 script ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2004 het leuke is dat ik mail niet stuur via de smtp server van mijn kabelprovider. :P Ik heb de dns van geven door mijn kabelprovider ingevoerd in Windows 2000. Dat is alles. Verder maakt het wel degelijk uit via welke smtp server je stuurt. in principe is dit gewoon een 'open relay'. Vul maar voor de grap smtp.destroy.nl in. Ik durf te wedden dat ik jou zie in mijn logs. Op deze manier zou mijn server het wel heel druk kunnen krijgen. In bijvoorbeeld Microsoft Outlook is de optie 'wachtwoordverificatie voor smtp server'. Wanneer ik deze inschakel maak ik het alleen lastig mail te sturen, ook voor mijn eigen account. Anderen ( buiten mijn woonhuis) die gebruik maken van de server moeten dan veel te veel invullen om mail te kunnen verzenden. Dit wil ik niet. btw: het toptien script ligt even stil. d. Iemand tips Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2004 Als ik met telnet een connectie maak met deze mailserver en via telnet commando's geef om een mail te versturen krijg ik keurig de melding: "relaying is prohibited".... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2004 Je hebt pop before SMTP aanstaan (sorry voor de late reactie, maar wilde nog even het antwoord geven). Op die manier kun je via die mailserver relayen als je eerst je mail (pop) hebt opgehaald (en dus het juiste password hebt doorgegeven). Dit gebruiken wij ook heel voor voor users die overal en nergen zitten, op die manier hoeven ze niet steeds hun SMTP server te veranderen. Dus niets vreemds en geen openrelay. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2004 mooi. dan heb ik het goed gedaan. ik zit namelijk ook altijd overal. vandaar dat het zo handig liep. thanx, d. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen