anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Delen Geplaatst: 29 januari 2004 In ons bedrijf wil ik de USB-poorten blokken voor USB-sticks. Ik heb uitgevonden hoe dat moet zonder dat het effect heeft op de USB-muizen, Digitale camera's, enz. Dat kan nl op de volgende manier: Zet de waarde van de waarde van het bestand "start" in de map HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UsbStor op 4 En verijder: %SystemRoot%\Inf\Usbstor.pnf %SystemRoot%\Inf\Usbstor.inf [b:892797606d]IN DEZE VOLGORDE!!![/b:892797606d] Nu kan ik bij elke gebruiker langs gaan, maar dat is onbegonnen werk. Aangezien ik niet veel af weet van scripts schrijven vraag ik jullie om hulp. Server: Win2000 AD SP2 Client: Win2000 Ik hoop genoeg informatie gegeven te hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2004 Het gaat er eigenlijk alleen om dat deze twee bestanden verwijdert worden: %SystemRoot%\Inf\Usbstor.pnf %SystemRoot%\Inf\Usbstor.inf Weet iemand hoe je dat in een login-script zet? Het is misschien handig dat wanneer de gebruiker uitlogt de bestanden teruggeplaatst worden. Maar in eerste instantie gaat het om het verwijderen van deze twee bestanden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2004 Je maakt een bat scriptje aan en verwerkt daarin [code:1:f458b759a9] DEL %systemroot%\inf\Usbstor.inf DEL %systemroot%\inf\Usbstor.pnf [/code:1:f458b759a9] Mvg. Patrick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2004 Misschien werkt het ook als je de rechten op de bestanden veranderd. Dan hoef je niets te verwijderen. De rechten kun je doormiddel van een grouppolicy bepalen. En kunnen dan denk ik alleen voor bepaalde groepen/gebruikers gelden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2004 ja klopt dat kan ook....heb ik net uitgevonden...maar je zit nog wel steeds met dat reg bestandje...daarvan zal de waarde op "4" moeten komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 februari 2004 Zo te zien gaat het om een service die niet op moet starten. Dit kun je ook in een groep policy regelen. Handigste is dezelfde grouppolicy, dan zit alles bij elkaar. Je kan namelijk opgeven hoe bepaalde services geconfigureerd moeten worden. Ook kwa opstarten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen