Ga naar inhoud

disable login op bdc??

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:77a421d22d="bosjvd"]Ik kan het mis hebben maar volgens mij gaan alle logins naar de PDC. Allen als de PDC niet te berijken is naar de BDC.[/quote:77a421d22d] Nee, das niet waar, afhankelijk van de belasting van de servers wordt óf de PDC aangesproken of een BDC. Maar waarom zou je geen logins op je BDC willen, dan hoeft hij net zo goed geen BDC te zijn?
Link naar reactie
"Nee, das niet waar, afhankelijk van de belasting van de servers wordt óf de PDC aangesproken of een BDC. Maar waarom zou je geen logins op je BDC willen, dan hoeft hij net zo goed geen BDC te zijn?" Inderdaad, de bdc wordt alleen aangesproken op het moment dat een pdc een bepaalde mate van belasting vertoont (details over norm ken ik niet). M.b.t. de bdc, daar moet nog e.e.a. op geinstalleerd worden. Dus, zoals onder winnt4 gebruikelijk is, moet deze nog een aantal malen opgestart worden. Met als gevolg dat indien er mensen via de bdc ijn aangelogd deze problemen ondervinden. Zou een mogelijke oplossing zijn de netlogon service tijdelijk uit te zetten? Mvg Richard.
Link naar reactie
[quote:eaf7335bf1="richieb"] M.b.t. de bdc, daar moet nog e.e.a. op geinstalleerd worden. Dus, zoals onder winnt4 gebruikelijk is, moet deze nog een aantal malen opgestart worden. Met als gevolg dat indien er mensen via de bdc ijn aangelogd deze problemen ondervinden.[/quote:eaf7335bf1] Nee hoor, indien je aanlogt en je authorisatie gaat via de BDC, kan je die daarna bij wijze van spreken zelfs gewoon uitzetten, de authenticatie slag is al gemaakt en indien je een netwerkbron benadert en er moet authorisatie gecontroleerd worden, dan wil dat nog niet zeggen dat dat op de domeincontroller gebeurt die je aanlog heeft geauthoriseerd. De aanloggegevens worden ook gecached op de client en na een aanlog wordt voor de meeste zaken je cache geraadpleegt en neit iedere keer een domeincontroller.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...