anoniem Geplaatst: 30 december 2003 Delen Geplaatst: 30 december 2003 Hoi allemaal, weet er iemand een klein tooltje (dus lekker snel) die de event logs kan bekijken die win2000 server uitspuugt. Deze worden namelijk vanaf de server gekopieerd naar mn werkstation zodat ik ze rustig kan bekijken maar notepad, context en wordpad kunnen er niet goed mee overweg. Iemand suggesties? greetzzz sjoerd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2003 Kan je ze ook niet inlezen met XP. Ik dacht dat die zelfs de logboeken van andere pc's kan laten zien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2004 Je kunt ook een mmc maken, waarin je met name de event logs laat zien (Je kunt het standaard mmc 'beheren' ('manage') gebruiken, welke je kunt kiezen door rechts te klikken op Mijn computer) Vervolgens kies je in het menu actie voor verbinding maken met een andere computer. Zo kun je ook services op een andere computer/server starten en stoppen etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Bijna vergeten, in de windows server 2003 resource kit (te downloaden van technet) zit een tool, eventcomb. Hiermee kun je alle eventlogs van alle servers laten onderzoeken op diverse criteria, waarna er een textfile gecreeerd wordt dat je met notepad kunt bekijken. Ik denk dat dit de tool is die je zoekt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Hyena, te downloaden op http://www.systemtools.com/ Is wel maar een trial versie die 30 dagen werkt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen