anoniem Geplaatst: 18 december 2003 Delen Geplaatst: 18 december 2003 Op mijn server (is gehost en staat dus fysiek ver weg) wil ik om de zoveel tijd automatisch een backup schedulen, dan in een directory zetten die via FTP automatisch wordt gecopieerd naar mijn PC op een andere plek. Wie weet of er freeware / open source tools zijn die dit hele proces kunnen aansturen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2003 Welk besturingssysteem draait op je server? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2003 win2000 ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2003 In Windows 2000 zit standaard NTbackup. Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, maar je start het in ieder geval op door 'ntbackup <enter>' in te tikken bij start --> uitvoeren. Je moet hierin een job aanmaken welke je met je taakplanner eens in de zoveel tijd uit kan laten voeren. Je kan deze backup dan door middel van een batch-bestandje kopieren naar een share op je eigen PC. Dit lijkt mij de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2003 eerste deel zou inderdaad kunnen. Wat ik perse niet wil is een share gebruiken om dit te doen. De server staat 100 km verder op en de backup moet via een snelle ADSL verbinding naar mijn lokale PC, een share houdt een behoorlijk groot veiligheidsrisico in. Daarom liever een FTP verbinding die standaard bv. elke zondagnacht een bepaalde directory copieert, FTP process kan worden geinitieerd vanaf mijn lokale PC (staat altijd aan) en moet wel door de firewalls gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2003 Gevaar van een backup vind ik persoonlijk altijd dat je het backupprogramma in de buurt moet hebben om er weer wat mee te kunnen. Is comprimeren/zippen geen handigere oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2003 Zippen zou ook kunnen. Alleen dan heb ik een scheduler nodig voor zip, die ook nog weet wat ie moet zippen, hoe deze om moet gaan met nieuwe vs. ongewijzigde bestanden en waar die het moet neerzetten (dus een ZIP met een soort van Job Options). Uitdaging is echter nog meer het automatisch FTP 'en! Geen idee of dat bestaat..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2003 Je kan uiteraard ook een VPN-tunnel maken. Dit is een beveiligde netwerkverbinding via het Internet. Over deze verbinding kun je gewoon gebruik maken van een share. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2003 FTP client SmartFTP heeft een scheduling- optie. Wellicht kun je daar mee uit de voeten. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2003 kijk eens hier http://www.unisyn.com/ dit is echt de beste automation/scheduler software wat ik heb kunnen vinden de laatste 2 jaar. voor mn werk 15 licenses gekocht.... , der zijn ook minder legale mogelijkheden heb ik me laten vertellen... suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2003 is het niet mogelijk gebruik te maken van een programma die een macro uitvoert op je pc? ( windows) Dan zou dat ook meer perspectief bieden. Elke vorm van verbinding met de server kun je dan aangaan met software die jij wilt. d. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen