anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Delen Geplaatst: 15 december 2003 Ik heb een pentium 2 266 server met 160 mb geheugen. Ik heb er windows 2000 server op geinstalleerd. Ik heb een active directory ingesteld genaamd "thuis". Inloggen vanaf de client werkt allemaal prima, alleen duurt het soms een paar minuten voordat mensen ingelogd zijn. Hoe kan ik dit oplossen. Misschien een configuratie probleem? Een andere vraag is hoe ik het makkelijkst gebruikersprofielen aan kan maken voor de Windows XP clients. De gebruikersprofiel moet dan op de server opgeslagen worden. Alvast bedankt, Maarten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 Controleer de volgorde van aanloggen even in je "provide order". Deze staat bij Windows XP (standaard) verkeerd. Namelijk eerst zoekt hij "Windows Terminal Services" en daarna pas "Microsoft Windows Network" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 Er staat standaard helemaal niks verkeerd in XP, ik heb nergens last van. Dit is een klassieke fout die vaal mensen maken. Je moet namelijk je DNS-instellingen naar je domain controller(s) laten wijzen, want in de DNS op je domain controller staan namelijk ook allemaal records die aangeven waar bepaalde directory services draaien. Als een client deze gegevens niet kan vinden gaat het broadcasten op het netwerk en dat kan wel eens erg lang duren en veel netwerkverkeer genereren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2003 Dit heb ik al eens geprobeerd, ik heb toen de DHCP server aangezet in windows 2000 server, en toen de XP machine een ip laten toewijzen, maar het probleem is niet verholpen. Tijdens het inloggen is er ook helemaal geen schijfactiviteit op de server, dus waar het dan aan kan liggen...... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2003 Ok, het is opgelost, was inderdaad een fout in mijn DNS instellingen. In ieder geval bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2003 En wat moet je dan aanpassen, om dit goed te zetten? Mvg. Patrick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2003 Zie mijn post... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2003 Er staat een optie als je een nieuwe DNS aanmaakt, dat je een active directory domein wilt aanmaken, dit moet je doen ipv een normale domein. Vervolgens op de clients DNS server instellen van de server. Nu werkt het weer snel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2003 Ok bedankt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen