Ga naar inhoud

active directory traag en hoe profielen aanmaken?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pentium 2 266 server met 160 mb geheugen. Ik heb er windows 2000 server op geinstalleerd. Ik heb een active directory ingesteld genaamd "thuis". Inloggen vanaf de client werkt allemaal prima, alleen duurt het soms een paar minuten voordat mensen ingelogd zijn. Hoe kan ik dit oplossen. Misschien een configuratie probleem? Een andere vraag is hoe ik het makkelijkst gebruikersprofielen aan kan maken voor de Windows XP clients. De gebruikersprofiel moet dan op de server opgeslagen worden. Alvast bedankt, Maarten
Link naar reactie
Er staat standaard helemaal niks verkeerd in XP, ik heb nergens last van. Dit is een klassieke fout die vaal mensen maken. Je moet namelijk je DNS-instellingen naar je domain controller(s) laten wijzen, want in de DNS op je domain controller staan namelijk ook allemaal records die aangeven waar bepaalde directory services draaien. Als een client deze gegevens niet kan vinden gaat het broadcasten op het netwerk en dat kan wel eens erg lang duren en veel netwerkverkeer genereren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...