anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Delen Geplaatst: 14 december 2003 kan iemand mij vertellen als ik een database server wil installeren of de database engine op de server of op de client wordt geistalleerd. En hoe zit dat met de database drivers. Op de client runt een app die de database op de server aanroept. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 De engine draait altijd op de server. Denk bij een engine aan MySQL, Pervasive, of MSDE. Op de client dienen de juiste ODBC-drivers geinstalleerd te worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 Hoe zit het eigenlijk met desktop engines zoals MSDE en Pervasive SQL workgroup. Meestal zijn ze gebaseerd op hun grote broer. Zo is MSDE gebaseerd op Microsoft SQL server 2000, maar zijn ze ook even snel? Als ik maar 5 werkstations heb is het dan verstandig om een database server te gerbuiken of kan ik beter een desktop engine gebruiken? Hoe zit het als ik database files lokaal op een werkstation heb staan maar ook op een server moet ik dan in het geval van Microsoft SQL 2000 installeren op de server en op de client MSDE? alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 SQL server kun je sowieso alleen maar installeren op een server-versie van Windows. De MSDE is inderdaad gebaseerd op SQL-server, alleen heeft ie hier en daar beperkingen, o.a. in de grootte van de databases. Meer info over de MSDE vind je [url=http://www.microsoft.com/sql/msde/]hier[/url]. Of het verstandig is om de MSDE te gebruiken of niet, hangt dus van de beperkingen van de MSDE af. Als de gebruikte database groter is dan 2 GB, kun je de MSDE dus niet gebruiken. Als alles dus binnen de beperkingen van MSDE mogelijk is, zou je MSDE kunnen gebruiken, dat scheelt je weer dure SQL-licenties. Een ander nadeel is, dat er geen online backup van gemaakt kan worden. De SQL-agents van de bekende backup-software kunnen geen MSDE-omgeving backuppen. Je kan wel met behulp van de enterprise tools een offline backup schedulen en dit bestand op tape zetten. De database bestanden moeten op dezelfde machine staan als waar de database engine draait, dus als je nog een aparte machine hebt waar database bestanden op staan, moet je daar ook een engine installeren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen