anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Delen Geplaatst: 9 december 2003 Ik wil graag een kleine (test) apache server draaien op een oude computer. Nu zit deze computer in een netwerk met 2 XP computers. Op de "server" zelf staat NT4.0. Hoe kan ik ervoor zorgen dat zodra mijn IP Adres in wordt getypt, er automatisch verbinding met de server kan worden gemaakt? Dus via het netwerk? Bijv. het ip adres van mij is 123.456.789. Het ip adres van de server is 192.168.0.11. Ik wil dan dat als je als url 123.456.789 intypt, je zegmaar op de server komt, en niet op de computer die op het internet zit. Beetje duidelijk? Zoniet, zeg het ff, probeer ik het anders uit te leggen. Plz help! Greetzz Tristan /edit: ik gebruik de standaard internet deel methode van Windows XP :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 Zo ver mijn kennis gaat met Internet Connectie Sharing is dat niet mogelijk en zal je een proxy moeten gaan instaleren, zoals Wingate, Proxy2 of een ander merk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 of een router nemen, die kan inkomend verkeer op bepaalde poorten gewoon doorsturen de gewenste computer in het netwerk... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 Met isdn een router? Nah zonde van mijn geld, want kheb al een goed netwerk ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 die software kan anders ook wel aardig duur worden :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Nah, kdenk toch dat ik die computer maar direct op het internet gooi... Is bijna net zo makkelijk :roll: En kost me niks extra's :P BTW is het in Win2k net zo makkelijk om een internetverbinding te delen als in WinXP? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2003 [quote:c5e69b2d69="trizz"]......het ip adres van mij is 123.456.789. Het ip adres van de server is 192.168.0.11. ....[/quote:c5e69b2d69] Kom je niet een reeks te kort? IP4 toch? Waarom doe je je eigen PC ook niet in de reeks van je server? Zou wel stuk makkelijker worden dan voor je. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen