Ga naar inhoud

eigen file/http/ftp/web server opzetten - Welk OS?

anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil een eigen file server op zetten ik daarvoor het volgende systeem: [list:8e4dbea979] [*:8e4dbea979]P3 500 [*:8e4dbea979]256MB ram [*:8e4dbea979]Geforce 2mx (had ik nog over dus die kon er mooi in :P) [*:8e4dbea979]4GB + 30GB schijf [/list:u:8e4dbea979] mijn bedoeling is om de 30 GB voor mijn files op te zetten en de 4 GB voor de webserver en windows (ik zou ook linux kunnen gebruiken maar ben daarin errug onbekend en wil zonder al te veel moeite de server(s) kunnen aanpassen) 4GB wordt op opgesplitst in 3 en 1 GB (3 voor windows en 1 GB voor apache al hoe wel dat al overkill is :P) ik zou graag tips willen hebben over welke windows ik er het beste op kan zetten: win 98se, win 2k win xp, winNT4.0 ik zelf zat te denken aan 98 omdat die zeer weinig van je sys vraagt maar die is redelijk onstabiel tenopzichte van win2k en xp is een beetje te veel eisend.. waarschijnlijk..
Link naar reactie
Zoiezo wil je dus Windows gaan gebruiken begrijp ik. Gewoon los apache erbij wil je ook begrijp ik. Maar hoe of wat dan met dat splittsen van je HD? 3 gig voor OS, 1 gig voor Apache? Apache word gewoon een klein onderdeel van Windows in dat geval. Waarom je dit dan op een ander deel van de schijf wilt plaatsen begrijp ik echter niet. Misschien dat je dat eens kunt vertellen? Windows-98 zou niet mijn keus zijn.... Als je het wilt doen met een losse Apache module zou ik toch Win2K kiezen. Persoonlijk vind ik dat deze stabieler draaid als 98. MvG, Marcel.
Link naar reactie
Kant en klare oplossing (maar alleen als je een snelle internetverbinding hebt, want je mag 600 MB downloaden...) is E-Smith server and gateway, die je als stand-alone server kunt inzetten, of ook als router; en waarop je fileserver, mailserver, webserver etc. mogelijkheden hebt. Versie 5.6U2 is stabiel, werkt voortreffelijk; en het ding is verder gratis. Zie: [url]www.e-smith.org[/url] voor meer details.
Link naar reactie
[quote:93b9e94f1d="Firehosting"]Maar hoe of wat dan met dat splittsen van je HD? 3 gig voor OS, 1 gig voor Apache? Apache word gewoon een klein onderdeel van Windows in dat geval. Waarom je dit dan op een ander deel van de schijf wilt plaatsen begrijp ik echter niet. Misschien dat je dat eens kunt vertellen? [/quote:93b9e94f1d] zeer simpel ik kan dan als het nodig is mij windows formatteren / image overheen gooien zonder dat ik ook apache en php bestanden kwijt ben/terug moet zetten alles in 1 op lossing lijkt mij nix dus ik zal waarschijnlijk voor win2k gaan
Link naar reactie
Het gaat erom dat jij het verband niet ziet tussen het hebben van een snelle Internet-verbinding en het downloaden van een bestand van 600 Mb. En nee, ik heb geen kristallen bol en weet dus niet wat voor verbinding de topicstarter heeft. Ik reageer alleen maar op onderstaande opmerking van jou, en beweer dus dat je een snelle verbinding nodig hebt om 600 Mb te downloaden. Snappie?? [quote:fef4a3cfa8="Firehosting"] Wat heeft een snelle internet verbinding met 600 MB aan download te maken dan?[/quote:fef4a3cfa8]
Link naar reactie
[quote:c7a44efa51="bavel"]Kant en klare oplossing (maar alleen als je een snelle internetverbinding hebt, want je mag 600 MB downloaden...) is E-Smith server and gateway, die je als stand-alone server kunt inzetten, of ook als router; en waarop je fileserver, mailserver, webserver etc. mogelijkheden hebt. Versie 5.6U2 is stabiel, werkt voortreffelijk; en het ding is verder gratis. Zie: [url]www.e-smith.org[/url] voor meer details.[/quote:c7a44efa51] hu? k heb er een van 370 mb gedownload. is dat wel goed?
Link naar reactie
[quote:95bf77e69d="The game"]alles in 1 op lossing lijkt mij nix dus ik zal waarschijnlijk voor win2k gaan[/quote:95bf77e69d] Ik heb die e-smithserver nu al bijna een jaar draaien. Werkt echt perfect hoor. Je hoeft niet eens echt kennis van Linux te hebben, want je kunt webbased alles configureren. Ik zou het zeker eens proberen. Image downloaden en even op een cdrw zetten en installeren. Binnen een uur heb je het helemaal werkend.
Link naar reactie
i prefere kde. maar dat is voor de linux mensen onder ons. ik ga dat e-smith proberen. ben daarvoor op dit moment hardwarematig gezien een pc voor in elkaar aan het knutselen. (zal misschien binnenkort wat foto's laten zien: de nieuwe pc heeft de voeding aan de voorkant en de cd-rom speler in de open ruimte waar de voeding hoort: ziet er grappig uit!!) d.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...