Ga naar inhoud

eenvoudige kixtart vraag...

anoniem

Aanbevolen berichten

We hebben zojuist een nieuwe xerver gekregen waarop het programma kixtart is geplaatst. Dit werkt op dit moment als volgt: Als een gebruiker aanmeld wordt gecontroleerd tot welke groep hij behoord. Daarna volgt er een bepaalde mapping. Dit gebeurt met het deel if ingroup("docenten") use k: \\SERVER\docent\algemeen endif NU wil ik echter voor een groep kinderen dat bij aanmelden specifiek voor díe gebruiker (bijvoorbeeld groep 8) een aantal extra mappings worden aangemaakt. Ik heb dit al geprobeerd: if @userid = ´groep8´ use l: \\SERVER\groep78\groep 8\prog1 endif Ik heb ook al geprobeerd met dubbele aanhalingstekens etc. Het grote punt is de verschillende termen. Ik kan dus niet use l: \\SERVER\groep 78\@USERID o.i.d. gebruken. OP dat momnet zouden bijvoorbeeld de docenten óók in die map moeten komen... Iemand een idee hoe ik per gebruiker zou kunnen screenen? Zou ik eerst een dummy moeten aanmaken, bijvoorbeeld $dummy = @USERID if $dummy=´groep8´ K: enzovoort endif Of werkt dit ook niet? Thor2002
Link naar reactie
wat je dus wilt doen is dat er voor bepaalde gebruikers er een aparte drive mappings komt. dit kan je doen als volgt. If @userid=groep8 use k: "\\SERVER\ groep78\groep 8\prog 1" endif hier moeten die aanhalings teken om anders leest hij het niet goed uit. maar voor deep mapping moet je als os wel windows 2000 of hoger gebruiken. als je nog meer infomatie wilt over kixstart wilt kan je kijken op www.kixscripts.com. of mij mailen ik heb een aantal uitgebreide scripts liggen. Gr Richard Korsten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...