Ga naar inhoud

PHPDev

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb op mijn comp Phpdev geinstalleerd, en dat is goed gegaan. Als ik phpdev nu opstart zie ik dat apache en de brouwser( ie explorer) automatisch worden gestart. Tot zover volgens mij ok. Nu komt er in de brouwser staan http://localhost/ ook nog goed volgens mij. Nu zou er iets moeten gebeuren in explorer maar er komt alleen te staan kan server niet vinden en dat is natuurlijk niet goed. Wat moet ik doen om dit geval aan de gang te krijgen. p.s: Ik gebruik Windows Xp :roll:
Link naar reactie
Allereerst vast bedankt voor jullie reactie. Ik zal proberen iets duidelijker te zijn. Ik heb Phpdev423 op een Windows xp prof. systeem geinstalleerd. Als ik wil opstarten ga ik naar start-programma's-phpdev-phpdev_2k_xp_nt. Dan start alles netjes op. Dan komt in de browser te staan http://localhost/ en rechtsonder komt een icoontje met "locaal intranet" waar normaal Internet staat. Tot zover klopt het denk ik wel. Maar nu lees ik overal dat er dan op je scherm moet komen wat er in de directory C:\phpdev\www staat, maar bij mij komt er te staan "kan pagina niet weergeven" en helemaal boven in de bauwe balk "kan server niet vinden". Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest, maar ik ben nog een beginner met php en vind het allemaal erg moeilijk. :roll:
Link naar reactie
[quote:ebddf9c7d7="stierenoog"]Ik ben eigenwijs en heb alles toch handmatig gedaan. Ga binnenkort linux servertje met apache php mysql en perl maken[/quote:ebddf9c7d7]Laat even weten hoe dat gaat, ik ben namelijk hetzelfde aan het doen. Op dit moment heb ik al RedHat 9.0 en Apache 1.3.29 draaiende, nu nog PHP, MySQL en Perl. Misschien kunnen we elkaar helpen bij problemen. ;) - Bas
Link naar reactie
[quote:d8af403d83="BasHamar"]Laat even weten hoe dat gaat, ik ben namelijk hetzelfde aan het doen. Op dit moment heb ik al RedHat 9.0 en Apache 1.3.29 draaiende, nu nog PHP, MySQL en Perl. Misschien kunnen we elkaar helpen bij problemen. ;) [/quote:d8af403d83] Hmmm dat lijkt me niet zo ingewikkeld. Gewoon de rpm's van php. mysql en perl installeren. Apache laten weten dat je php hebt en apache restarten. Dan zou het moeten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...