anoniem Geplaatst: 1 december 2003 Delen Geplaatst: 1 december 2003 Okay, als ik dus voor weinig geld, toch een goede webserver wil opzetten kan ik het beste kiezen voor???? Redhat 9.0????? Linux enterprice?????? WAT? Ben een leek op dit gebied, maar wil wel een stabiele os om vervolgens apache, mysql en php op te installeren Wil eventueel er commercieel mee aan de slag, dus dat betekend dat ik er geld over heb voor een goede serversoftware. Liefst geen windows maar als niet anders kan. Graag jullie mening!!!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2003 Kan je een beetje overweg met linux, kies dan inderdaad voor een linux distro. Ik gebruik zelf op mijn servers RedHat 9.0 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2003 Ik begrijp dat jij al een hostingservice runt, en dat op redhat 9.0, dus niet een enterprice versie?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2003 Je kan gewoon redhad 9.0 instaler incl. apache mysql. enzovoort, als je een hosting bedrijf wilt beginnen dan dien je ook een controlpaneel te instaleren als plesk of cpanel, hiervoor moet ook nog licenties aanvragen. je moet wel met linux kunnen werken voordat je de server goed runnend zal hebbben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2003 [quote:13f11fd246="EvilC"]Ik begrijp dat jij al een hostingservice runt, en dat op redhat 9.0, dus niet een enterprice versie??[/quote:13f11fd246] Klopt helemaal, al onze servers runnen op redhat 9.0 Prima linux versie met vele uitbreidbare mogelijkheden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2003 hm... geen idee welke het beste zou zijn maar heb wel een andere suggestie: //offtopic laat de CAPS-LOCK uit errug vervelend een in hoofdletters geschreven titel... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2003 Misschien dat je met het oog op veiligheid beter iets als Debian kunt kiezen; wat minder gebruikersvriendelijk dan RedHat en consorten en wat minder 'bleeding edge', maar wel een stuk veiliger mbt. veiligheidslekken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2003 Mocht je voor Redhat 9 willen kiezen, overweeg dan [url=http://fedora.redhat.com/]Fedora Core 1[/url]. Redhat gaat namelijk binnenkort stoppen met support voor haar gratis produkten, Fedora gaat die plaats nu opvullen. Verder is het praktisch allemaal hetzelfde (qua functionaliteit). Hoe dan ook: ik zou de moeite nemen om Linux een beetje te leren kennen en geen Windows gebruiken, dat is veel te zwaar voor deze toepassing. Daarnaast kost het geld, Linux in principe niet. - Bas Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2003 volgens mij is win2003 ook wel goed, maar kost errug veel geld. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen