Ga naar inhoud

win 2000 pro gebruiken als 2000 server

anoniem

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk dat ik win2000 pro gebruik als een win 2000 server?? Dit is namelijk voor een netwerk met 2 of 3 pc's waarvan er eentje als server moet gaan dienen.. Er is geen domein ed nodig. Er moet echter wel een netwerk verbinding tot stand gebracht worden, dus gedeelde schijven. Ook moeten ze kunnen inloggen. Verder zal er de internet toegang gedeeld worden en eventueel de email (dit is niet zeker)... Want wat zit er allemaal in win 2000 server wat niet in win 2000 pro zit?? Dit allemaal omdat het win 2000 server pakket zo duur is en er al een pc met win 2000 pro aanwezig zou zijn...
Link naar reactie
Internet delen kan zonder problemen. [url=http://netwerk.pagina.nl]HIER[/url] staat vast wel ergens uitgelegd hoe... Mappen delen kan zonder veel problemen. [quote] Ook moeten ze kunnen inloggen. [/quote] Wie moet waarop kunnen inloggen? Bij het connecten naar een gesharede map zul je wel een uid en pwd van een lokaal account op die pc moeten invullen. K weet niet of je dat bedoelt.... [quote] Verder zal er de internet toegang gedeeld worden en eventueel de email (dit is niet zeker)... [/quote] Hoe wil je email delen? Geen idee wat je bedoelt....
Link naar reactie
Email is niet zeker. Maar wat ik bedoel is dat de mail op de server binnen komt en daarvandaan verdeeld wordt. (Maar ik bedenk me dat je daar aparte programma's voor hebt) Met het inloggen bedoel ik dat je dus de data kan beveiligen. Dus dat niet iedereen die zijn pc op dat netwerk aansluit zomaar op die gedeelde mappen kan komen (of wel komen maar niets mee doen). Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen 2000 pro en de server versie??
Link naar reactie
De verschillen tussen Windows 2000 professional en server zijn er teveel om op te noemen. Het komt er op neer dat Windows 2000 professional niet als server OS bedoeld is, maar wat jij allemaal wil is techinsch wel mogelijk. Als het voor een bedrijf is en als er dan ook bedrijfskritische gegevens opgeslagen worden, raad ik echter aan om wel voor een server te gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...