anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Delen Geplaatst: 21 november 2003 Ik begin een beetje wanhopig te worden.... ( van mezelf of van die verschillende webservers...) Maar ik krijg het niet voor elkaar om een makkelijk te beheren webserver neer te zetten. Deze moet draaien op mijn win xp home pc'tje, waar ook gewoon op gewerkt en spelletjes gespeeld worden.. Ik ben al bezig geweest met apache ( wazige beveiliging, lek als een mandje, ik kan geen wachtwoord instellen en als ik dat wel doe kom ik met geen manier ingelogd.....) icm php en mysql. Verder heb ik wat lopen rommelen met Xitami, maar ook hier problemen met het inloggen (onder ftp en de admin functie ) Ik ken het programma simple webserver (of zo iets) van AnalogX, mooi spul maar je kan er geen database en ftp van draaien.... Wie weet nog een goed, gratis, duidelijk programma dat een webserver (met php en mysql en ftp functie kan draaien?? Dit draaiende onder windows XP home. Ik zit er aan te denken om wat met linux (heb al eens met FreeSco geprobeerd) te proberen..... maar als het me niet eens lukt in windows, dan vrees ik het ergste ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2003 Je denkt toch niet dat alles zo kant-en-klaar in je schoot geworpen wordt? Hier: [url]http://www.webmasterstop.com/tutorials/apache-php-mysql-installation.shtml[/url] Ga nu nog maar eens stoeien, zo moeilijk is het niet. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2003 Hmmm... :D.. dank je. :D Ik ga dan inderdaad maar even verder knokken... Het probleem is dat ik er niet zoveel tijd voor heb. Het lijkt erg veel op al die andere handleidingen, maar ik zal het met deze proberen.. :) :-? Alleen laad hij de plaatjes niet goed op die link van je... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2003 De oplossing : phpdev5 [url]http://www.firepages.com.au/[/url] Whats in it ? apache 1.3.26 apache 2.0.39 php4.2.2 MySQL4 phpmyadmin 2.2.3 (RC) AnalogX php.ini configurator PHP-GTK 0.51 PhpWebsite En dit alles in een paar klikken :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2003 allemaal leuk, maar daar leer je niets van. Dat leer je wel ... :lol: d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Ik gebruik de Free versie van de Sambar Server met XP: php, mysql ftp etc. Erg gemakkelijk allemaal, kunt hem downloaden op http://www.sambarserver.info Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 [quote:4fb2bd2024="Pistolenpaul"]De oplossing : phpdev5 [url]http://www.firepages.com.au/[/url] Whats in it ? apache 1.3.26 apache 2.0.39 php4.2.2 MySQL4 phpmyadmin 2.2.3 (RC) AnalogX php.ini configurator PHP-GTK 0.51 PhpWebsite En dit alles in een paar klikken :D[/quote:4fb2bd2024] hehe .. bedankt .. ik heb het nu gedownload en geinstalleerd .. alles werkt OK dat heb ik nu al getest .. maar nu wil ik mensen gaan hosten en ze allemaal axx geven tot eigen dirs en ik wil ze eigen mysql databases geven maar ik zou echt niet weten hoe ik users moet toevoegen aan mysql en hoe ik sub-dirs maak .. khoop dat iemand me kan helpen .. greetings Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 ja, je wil wel iets wat met een vingerknip gedaan is. er zijn niet voor niet BEDRIJVEN die hosten: niet iedereen heeft de kennis. als je mensen wilt [i:aad985b116]voorzien[/i:aad985b116] van webspace e.d. moet je je er toch lichtelijk in vediepen. om te zeggen dat je websites host oogt vaak veel belangstelling. als je niet weet hoe dat moet schiet je er zelf ook geen moer mee op. lees eerst eens alle documenatie die bij de software zit. oa. handig: http://www.phpmyadmin.net/documentation/#faq d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2004 Ik snap niet dat mensen meteen met linux op de proppen komen als er een goede vergelijkbaar programma is onder windows wat ook een windows machine eenvoudig als webserver kan laten draaien. www.software602.com Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2004 misschien omdat linux veel betrouwbaarder is? ik heb ook 602 gedraaid op win, leuk, maar niet je-van-het. linux kun je helemaal bouwen en beveiligen zoals je wilt. zodra je een mailserver hebt wil je meer, zoals ik. overstap naar linux was dan ook zeker fantastisch. om de concurrentiestrijdt voor windows mailservers eerlijk te houden blijf ik kerio aanraden. d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2004 Ben ik mee eens, maar mensen die een windows versie kunnen installeren wil nog niet zeggen dat ze een linux distributie kunnen installeren. Ben zelf ook wel bezig geweest met linux, de installatie gaat wel goed, maar daar houdt het voor mij wel op. Wat betreft 602 onder xp, die draait nu bij mij al bijna een half jaar, continue, verder is die computer ook nog mijn ftp server en ik kijk er mijn films op, dat alles zonder vastlopers. Ook qua stabiliteit heeft windows aardig ingelopen op linux met xp. Alleen gebruikersvriendelijkheid staat windows nog wel iets boven linux, daarom zie je op de meeste werkplekken ook nog steeds windows. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen