anoniem Geplaatst: 19 november 2003 Delen Geplaatst: 19 november 2003 Ik wil graag het volgende voor elkaar krijgen: 1. Een mailserver draaien op mijn eigen domeinnaam (is al actief die domeinnaam) 2. Deze server moet ook een File en printerserver zijn (is het nu ook al). Voor de goede orde... Ik heb dus al een domeinnaam en deze is al "gekoppeld" aan mijn Ip-adres van mijn internet-provider. Ik heb al een W2k-server (win2000server)draaien die nu is ingericht als een file en printer-server. Graag zou ik win2000 op deze server willen blijven draaien, tenzij iemand met hele sterke argumenten kan komen om dit om te zetten naar een ander OS, want er staat nu ongeveer een 200GB aan data op de schijven in deze server! Nu komt het tricky gedeelte.... Ik heb ook een aantal Amiga-computers die allemaal via mijn ADSL-lijn op het internet staan "aangesloten". Dit allemaal via een Router. De router zit direct achter de ADSL-MODEM en daarachter zitten in totaal drie Switches (vier als je de switch in de router meetelt) de server zit dan ook achter de router (dit is een hardware-router). Achter die router met de switches zitten dan de volgende computers: De server Een winXP machine Twee win98SE machines Een Laptop met win98SE Een laptop met win95 (is oud dus kan niet met win98) Een Amiga 1260T met Netwerkkaart (PCMCIA) Een Amithlon Amiga met netwerkkaart Een Amiga 1200 met netwerkkaart (PCMCIA) Een Amiga 500+ met netwerkkaart Al deze machines wil ik een eigen account geven, zowel op de server als op mijn Domein.(zeg ik dit goed?) Ik kan wel proberen om dit allemaal zelf uit te vinden, maar waarom het wiel voor de xxxx keer uitvinden? Wat ik graag zou willen vragen is of er iemand is die mij hier mee kan helpen. Bij voorkeur met een soort van stappenplan danwel verkapte cursus. Bij voorbaat dank, Wayne Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2003 Ik heb het hele stuk doorgelezen maar begrijp niet goed wat je nou wilt van ons. Volgens mij heb je alles al op een rijtje staan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen