anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Delen Geplaatst: 18 november 2003 hallo, ik heb een ftp server opgezet in een thuisnetwerkje. de poort die ik gebruikte was #2003 toen heb ik poort #2003 en #2002 gemapt naar de server-pc (getweakt alcatel modem speedtouch pro). dit werkte niet goed client kon wel inloggen maar kreeg geen directorie. toen heb ik de server als "defserver"ingestelt in het modem. nu werkt de ftpserver wel goed. als ik nu de poorten test met "shieldsup"dan krijg ik de volgende uitslag: >Ports found to be OPEN were: 135, 139, 445, 1025, 5000 >Other than what is listed above, all ports are CLOSED. wat is de beste manier om dit probleem op te lossen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2003 Als je je FTP server wilt kunnen benaderen vanaf internet, zullen er altijd poorten geopend moeten zijn. Dat is niet op te lossen. Je probleem was eerst dat je poort 2003 wel geopend had, maar FTP heeft een aantal poorten nodig voor de communicatie. Dus kon je wel inloggen, maar niet communiceren. Met de nu geopende poorten lukt dat wel. Je kunt proberen FTP over SSH of SSL te draaien. Dan heb je minder poorten nodig. Bovendien is je inlog-protocol beter beschermd. Bij FTP gaat die onversleuteld over het www. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2003 hallo herman, bedankt voor het snelle antwoord. ik zal kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen met SSH of SSL. vr gr dirk Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen