anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Delen Geplaatst: 11 november 2003 Ik ben nu bezig een netwerk aan te leggen, met 1 host, en 1 terminal, dit worden er 2. Die host (server) moet een krachtige pc zijn ... duh. Hoeveel RAM en kloksnelheid heb ik nodig? vr.gr. tkfmuller Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Welke functies gaat de server vervullen en welke software wil je er allemaal op gaan draaien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 De bedoeling is met twee computers een spel te spelen. Je speelt dus tegen elkaar ipv jezelf tegen pc. De server moet worden: 499 mhz, 384 mb RAM - Pentium III Terminal 1: 166 mhz, 32 mb RAM - Pentium I Terminal 2: 233 mhz, 64 mb RAM - Pentium II vr.gr. tkfmuller Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Voor dat doel zou je ook de beide terminals rechtstreeks met elkaar kunnen verbinden, maar dat even terzijde. Als je de server wilt gebruiken als "game server" waarbij de beide terminals als "game clients" inloggen op die server, dan is dat slechts een zeer beperkte belasting voor de server. Je kunt met relatief weinig mhz uit de voeten. En v.w.b. de hoeveelheid ram, dat kun je terugvinden in de specificaties van het spel. De terminals zullen wellicht over meer rekenkracht moeten beschikken (incl. ditto videokaart) als het een grafisch intensief spel is. Als dit dus je opzet is zou je wellicht beter de 233 en 499mhz kunnen inzetten als game clients en de 166 als game server kunnen configureren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2003 Sorry, kamikaasje, maar ik snap je niet helemaal. De server moet toch altijd de snelste zijn, want die bestuurt het netwerk, en zorgt voor de gegevens. vr.gr. tkfmuller Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2003 Ja, maar de server heeft niet de belasting van de grafische interface van het spel. Die grafische interace vraagt veel meer rekenkracht. De server hoeft alleen te rekenen aan de posities van alle elementen in het spel en die door te geven aan de aangesloten clients maar hoeft ze zelf niet grafisch weer te geven. De feitelijke belasting voor de server met slechts 2 clients is nagenoeg nihil, dus kun je de snelste PC's beter inzetten als spel PC. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen