anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Delen Geplaatst: 11 november 2003 Als eigenaar van een nieuwe Speedtouch 510i (aangezien de Draytek kapot bleek te zijn) probeer ik nu mijn webserver weer online te krijgen. De server heb ingesteld op ip: 10.0.0.1 sub: 255.255.255.0 Gateway: 10.0.0.138 DNS (1e): 10.0.0.138 In de NAT config van het modem heb ik bij inside ip 10.0.0.1 gezet outside ip 0.0.0.0 inside port 80 en outside port niets ingevuld. Als ik nu mijn website opvraag kom ik in het config scherm van mijn router?????? Wat gaat er niet goed? De server draait onder windows 2000 AS en voor de hosting maak ik gebruik van IIS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Je moet bij outside port ook poort 80 invullen, anders weet je speedtouch niet welke poort hij moet mappen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Ik kom nu niet meer in de config van het modem maar de pagina blijft offline (pagina kan niet worden weergegeven) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Ben al één stap verder, andere kunnen de website wel zien (ook na het legen van hun cache enz) maar ik zelf nog niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Ik vind het toch wel vreemd hoor.... Ik ga er even vanuit dat je AS Server illegaal hebt.... Waarom is het dan wel toegestaan om hulp hiervoor te vragen en vooral te krijgen?? We werken dus de illegaliteit toe... BRAVO! Als een ander topic om rede van "illegaliteit" gesloten word vind ik dat er maar eens echt goed naar de regels gekeken moet worden. Niet het een wel en het ander niet! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Waar ben je nou mee bezig. Ga een betoog houden op de Coolsingel ofzo, bereik je nog meer mensen ook. En voor jou gerustelling, ik heb windows AS niet illegaal, als bedrijf denk je wel twee keer na voordat je Kazaa opstart. Daarbij vind ik iemand zonder bewijs beschuldigen van illegaal software gebruik een teken van zwakte en heel erg laag bij de grond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 In het verleden zijn hier al meerdere discussies over geweest en slotconclusie was altijd: CORRIGEER ALLEEN JEZELF. Kortom mr Firehosting, waar jij die beschuldiging weghaalt is mij ook een raadsel. Bovendien zijn we niet op dit forum om elkaar de les te lezen maar om elkaar te helpen. En oja, zou je die link naar je eigen webhostingding willen verwijderen uit je signature... zoals ik je ook al eens eerder gevraagd heb. Dat is namelijk wel in strijd met de regels van dit forum. groetn Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Zie vorige bericht gerust als een officiele waarschuwing, het behoedt je mogelijk voor erger. Medeforummers 'aanvallen' of 'beledigen', 'verdacht maken' is namelijk iets waar ik zwaar aan til. mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Ik wil dat web ding uit de signature best weghalen hoor als je dat wilt. Alleen wil ik dan wel vragen of jullie dat bij iedereen zouden willen verplichten welke naar een soortgelijke site gaan. Dat is nu namelijk precies weer wat ik bedoel... Waarom de een wel en de ander niet? Als er regels zijn vind ik dat niet alleen ik mij hieraan moet houden maar ook de rest van de forum gebruikers.... Of zie ik dat nou verkeer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Dit soort zaken bespreek je in de Feedback, aangeven dat andere gebruikers iets fout doen (signature etc) moet daar ook al... Anyways: on-topic graag hier.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Maar oke....iemand nog ideeën? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 @Bill Gates: -> PB @Fellini: Allereerst mijn excuses voor de "valse beschuldeging". Als ik het goed begrijp zien andere de site dus wel maar alleen jij niet. Zit je in het zelfde netwerk dus begrijp ik als de server? Probeer eens http://localeserverip:80 in dit geval of dat wel werkt? MvG, Marcel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Waarom verwijst je DNS naar je router? Dat is toch geen DNS-server? Van waaruit test je? Zelfde netwerk als waarop de server zit of kom jij met je testpc ook door de router heen? Moet die site op het internet bereikbaar zijn of op het intranet? groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2003 Ik zit in hetzelfde netwerk als de server. En wil dat de site zowel intra als internet bereikbaar is. Wat bedoel je Edmond "waarom verwijst je DNS naar je router?" Die speedtouch heeft een ingebouwde DNS server, dus dan klopt dat toch? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 ik heb het zelfde probleem maar ik zit ook nog achter een WAN-Router... Dus ik moet dubbel routen. Bij mij lukt een webserver ook niet (Apache). En programma's zelf geven aan dat ze slecht berijkbaar zijn. Moet ik misschien NAT uit zetten in mn Alcatel modem? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2003 Het probleem is opgelost door in de hosts file (system32/drivers/etc )het ip adres van de server met daarachter de website (mail server) te zetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen