anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Delen Geplaatst: 3 november 2003 Ik heb nog een computer die ik niet gebruik. Hier wil ik het volgende mee Windows server 2003 als OS Een server voor het hosten van een website (eventueel een ftp server) En een Mail server ( dus dat ik mijn eigen mail adres het bv niek@mailme.nl ofzow Is dit mogelijk zoja met welke programma's naast server2003 mijn internet verbinding is nu kabel van @home maar dar word misschien dsl (1024\512) Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Mijn suggesties: Webserver: Apache /PHP /MySQL FTP: meerdere mogelijkheden Mail: MS Exchange Server 2003?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Webserver en ftp server zit denk ik standaard in Windows 2003. (in elk geval wel in 2000). Of je deze ook wilt gaan gebruiken is natuurlijk aan jouw. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2003 Windows 2003 Server heeft dit in zich. Neem anders Windows 2003, Web Edition die heeft het zeker in zich. ......Of moet het allemaal weer gratis zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2003 www.e-smith.org Complete Linuxdistro die standaard kan wat jij wil en is compleet gratis. :) Beheer kan webbased du je hoeft eigenlijk niet eens verstand van Linuz te hebben. ISO downloaden en branden en opstarten van de cd en het wijst zich vanzelf wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2005 kan die linux distro ook agenda's delen net als in exchange Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2005 nee, dat kan hij niet, alleen zijn ze er wel mee bezig dit voor elkaar te krijgen. Voor meer info moet je maar eens op het forum kijken waar deze distro veel besproken wordt: forum.minddigger.com Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2005 Kan je met Win 2003 eigen mail adresjes maken bv. Mehmet@(mag je zelf wat verzinnen).nl ??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2005 Je zal dan wel een domeinnaam moeten registreren. Dan laat je meteen een DNS forwarding doen naar je eigen server (er moet een MX record aangemaakt worden). Dan kan je inderdaad naam@domeinnaam.nl aanmaken in Exchange (niet in Windows!) en gebruiken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen