anoniem Geplaatst: 30 oktober 2003 Delen Geplaatst: 30 oktober 2003 hoi, ik ben met een novell server bezig, nou moet ik snapshots maken. Er word gezegd dat het werkstation altijd zo kaal mogelijk moet zijn. Waarom? Moet je een snapshot nou op het werkstation installeren of op de server, of word de template op de server gezet? Hoe werkt een snapshot precies, en hoe kan ik hem aanspreken? sjesus. alvast thanks Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2003 Hmmm Zeker je eerste keer. Je PC (dus werkstation) moet zo kaal mogelijk, dus alleen je OS instaleren plus de mogelijkheid om op je Novel-server in te loggen. Waarom? Omdat diverse programma's drivers, DLL's etc. instaleren en bij sommige systemen heb je die nog niet geinstalleerd omdat deze gebruiker (door licenties of redenen van die heeft hij/zij niet nodig) niet geinstalleerd zijn. Dus je maakt een zo kaal mogelijk werkstation en deze bewaar je als een image, zodat je heel snel terug kan naar deze basis, want anders blijf je maar instaleren. Nu heb ik een probleem, want ik weet alleen hoe je snapshots moet maken van MS-producten en bijvoorbeeld een derde applicatie om snapshots te maken. Maar als je eens wat gaat rondstruinen bij http://www.novell.com kom je vast wel een verhaaltje tegen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen