anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Hallo, Ik wil graag mijn eigen web-ftp server draaien. ik heb nog een (oude) computer staan van 800 mhz en een 60 gig harde schijf. Ik heb een e-tech modem en een adsl-verbinding van Cistron; een cistron MAXX verbinding. Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn server van buitenaf bereikbaar te krijgen. mijn vraag is dus; hoe krijg ik mijn server online? Eventueel zou ik ook via mijn server op mijn thuispc willen komen van buitenaf. hoe zou ik dit voorelkaar krijgen? alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Zorg ervoor dat je router ftp verkeer doorsluist naar je ftp server. M.a.w. al het verkeer dat een aanvraag doet op poort 21 moet doorgestuurd worden naar het ip nummer van je server. Bij mijn router heet dat bijv. port redirection. Zo'n soort optie zal jij ook wel hebben. Als je geen dedicated router gebruikt, maar bijv een andere pc is hier ook wel software voor te vinden, volgens mij is [url=http://www.analogx.com/contents/download/network/pmapper.htm]dit [/url]dan wel geschikt. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2003 Als je de e-tech adsl router heb heet dat virtual server. je typt bij public en private port 21 in Bij type port kies je TCP En uiteindelijk het ip adres van de computer waar de server draait. Succes Robert Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen