Ga naar inhoud

Damn Small Linux based internetserver vraagje

anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, vanwege die NAT gedoe in Speedtouch 510 modem/router wil ik een kleine linux-pcbox hebben die als internetserver functioneert, maar ik heb niet zoveel verstand van linux enzo. Dus kunnen jullie mij missichien helpen met wat ik moet kopen en instellen voor de internetserver? Ik wil een linux box pc, omdat het minst lawaai maakt en niet zoveel energie gebruikt, gezien naar de vorm. De gewone pc's kan ik niet gebruiken, anders gaat mijn ma klagen, :P Dussie, help mij effe en alles is opgelost. :D Oh ja, ik heb max 200 euro te besteden. Greetin'
Link naar reactie
Linux is een besturingssysteem. Dus niet een specifiek stillere computer. Het verschil in geluidsniveau tussen Linux en Windows is dus niet groot (hooguit wat minder swappen naar harddisk). Ook het energie zuiniger durf ik te betwijfelen. Linux wordt vaak op oudere PC's geinstalleerd omdat de performance goed is, ook op die ouderePC's De reden daarvoor is dat Linux makkelijker te downsizen is. De oudere PC's verbruiken echter juist vaak meer stroom bij dezelfde prestaties. Wat je wilt, is een stillere en zuinigere PC. Daarvoor zijn wel verschillende opties. - Een stillere voeding helpt je PC stiller maken. - Er zijn processor koelingen op de markt die stiller zijn, o.a. waterkoelingen. - Verwijder zo veel mogelijk de extra kaarten uit je PC en schakel zo veel mogelijk in de BIOS de extra's van het moederbord (zoals geluid) uit. - Zet de monitor sneller op standby - Laat harde schijven op standby zetten als ze niet gebruikt worden. - Een laptop zal zuiniger zijn als een desktop, maar kent minder aanpassingsmogelijkheden. Laptops zijn over het algemmen wel stil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...