anoniem Geplaatst: 12 oktober 2003 Delen Geplaatst: 12 oktober 2003 Ik zit nu nog thuis en heb 2 servers 24/7 draaien maar m'n pa betaald de electriciteit nog. Nu ga ik per dec. samenwonen met me vriendin en wil ik eigenlijk nog minimaal 1 server 24/7 hebben draaien, alleen heb ik met m'n wederhelft daar wat problemen mee. Ik heb haar toch nog zover gekregen dat ik als we daar 2 maanden zitten ik een server een maand lang kan laten draaien om te zien of het veel verschild in de maandlasten. Nu zou ik toch alvast willen weten of er iemand is die weet want een pc (fungeerd als web/mail server) verbruikt per maand en dan kost kwa electriciteit (p.maand) gr. Ferry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2003 Kan nogal uiteenlopen, maar alleen als server (zonder monitor), kun je wel rekenen op een continu belasting van ongeveer 100 watt. Dus dat is 0,1 x 24 x 31 = 7,4kWh per maand, of 0,1 x 24 x 365 = 875kWh per jaar. Rekening houdend met dag- en nachttarief en nog wat spreiding in verbruik ergens tussen de 100 en 200 Euro per jaar. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2003 ok bedankt voor je info :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen