Ga naar inhoud

tijd voor een nieuwe Server of niet?

anoniem

Aanbevolen berichten

momenteel hebben we hier een server staan die wat kuren begint te vertonen (zie ook mijn thread 'verkenner veroorzaakt reboot'). Wat ik me nu afvraag is het volgende: hoe lang zouden jullie onderstaande server geven in gebruiksjaren (een soort mtbf): een pentium III, 128Mb SDram, 2 seagate 20.4 Gb IDE schijven op een Abit VH6 moederbord. Och, er zit ook een matrox G200 AGP kaart in geprikt en wat andere zut (bijvoorbeeld een ISDN Netcard die de leverancier verder maar niet geinstalleerd heeft...) Verder niet veel bijzonders, dus ook geen UPS. We hebben op deze basisschool namelijk niet echt bedrijfs'kritische' processen draaien. Vraag 1: wat voor levensduur kan ik van deze 'knutsel' server verwachten? (Als je wilt weten wie de leverancier van deze server is, vraag het gerust. Ben je werkzaam in het onderwijs in de regio Rotterdam, vraag het dan zeker) 2: als ik naast deze server een tweede server plaats om taken te verdelen (bijvoorbeeld de essentiele netwerktaken bij de een, opslag en internet delen op de ander), heb ik dan straks alsnog een probleem? 3: wat zouden jullie als ervaren servergebruikers/bouwers/installateurs doen? Server erbij, wat dan voor server? Ben benieuwd! Thor2002
Link naar reactie
Sellis, klinkt redelijk. Overigens, onze server draai ´wel op 133MHz´! Goed hè.....En dat voor een bedrag waarvoor ik toch even moet slikken: vier duizend ouderwetse guldentjes....ik durf het niet eens in getallen op te schrijven. Ik heb zojuist een aantal servers bekeken, er wordt onder andere een Toshiba Magnia Z310 aangeboden. Die is echter ´draadloos´... Iemand ervaring hiermee? thor2002. PS Sellis, ik zal gelijk eens bij IBM gaan rondsnuffelen. Ik heb hier alleen info over de xSeries...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...