anoniem Geplaatst: 6 oktober 2003 Delen Geplaatst: 6 oktober 2003 Hallo, Ik heb een Windows 2000 server machine met 3 netwerkkaarten (!) op de ene komt mijn internet verbinding binnen. De andere twee horen het door te geven naar de computers die daarmee verbonden zijn. Ik zit alleen met het probleem, dat ik mijn internet maar met 1 netwerkakaart kan delen. Hoe leg ik in windows 2000 server een verbdingsbrug aan, of is er een andere manier hoe ik mijn internet kan delen over 2 netwerkkaarten? Mvg, Leonarduz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2003 Om te beginnen heb je routing and remote acces nodig. Activeer dit als network router en probeer het nog eens. Zonder RRAS worden namelijk geen IP-pakketjes gerouteerd, dus heb je ook geen internetdeling. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2003 En hoe zou dat precies moeten staan dan? Ik heb naar mijn weten alles gewoon normaal staan. Het stomme is dat ik dus persee moet kiezen bij sharing van mijn network connection waar mijn internet aanhangt, tussen 1 van de 2 resterende kaarten. Is er geen mogelijkheid om toch die verbindings brug te maken? Bvd, Leonarduz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2003 Heb je al gekeken in het console van RRAS? Als je daar je server activeert kom je de opties vanzelf wel tegen. Nogmaals, zonder RRAS geen delen van een internetverbinding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2003 Ik heb mijn ogen al enige tijd uit zitten staren naar Routing and Remote Access MMC, en al op meerdere manieren geactiveerd! De volgende: [list:780c9d7fe4]Internet connection server Network Router[/list:u:780c9d7fe4] Maar elke keer heb ik maar toegang vanaf een van de twee computers (degene die ik bij die wizard aan geef, en daar kan ik er maar 1 selecteren!) Iemand anders nog ideeën??? Mvg, Leonarduz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2003 Een ander routeringsprogrammaatje gebruiken? Als het alleen voor internet is kun je waarschijnlijk prima uit de voeten met proxy van [url=http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm]AnalogX[/url]. Voor zover ik weet kan je met RRAS alleen maar routeren over twee kaarten en niet over drie. Je moet namelijk aanegeven welke twee kaarten je wilt gebruiken. Eén voor de inkomende (internet)verbinding (Wan) en de uitgaande verbinding (lan). Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2003 misschien kan je het eens proberen met winroute pro Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 [quote:d69dbc336d]andere ideen?[/quote:d69dbc336d] winXP. hier ken je gewoon kiezen om een verbindingsbrug te maken met zoveel kaarten als je wilt. had er zelf 2. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Volgens mij kan wat Leonarduz wilt niet. Ik heb het hier OK draaien met 1 NIC aan de Internet kant en 1 Nic aan de lan kant. Probleem is simpel op te lossen natuurlijk door gewoon een hubje aan de interne nic te hangen. Werkt hier prima. De optie om je connecties te bridgen is zo te zien niet in Windows 2000 server aanwezig. Heb nog ff in me w2ksrv boek gekeken maar kon het niet zo snel vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 [quote:6897ba828a="Marty McFly"]De optie om je connecties te bridgen is zo te zien niet in Windows 2000 server aanwezig. Heb nog ff in me w2ksrv boek gekeken maar kon het niet zo snel vinden.[/quote:6897ba828a] En daar komt dus Routing and Remote Access om de hoek kijken. De naam zegt het al: je kan hiermee externe clients laten inbellen (remote access) en je kan hiermee router-functionaliteit creeren (routing). Sla je boek er dus nog maar een keer op na (of koop een goed boek als het er niet in staat). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 oktober 2003 Sorry foutje ! ! Heb ff me mijn test server opnieuw voorzien van een clean image. En dan lukt het inderdaad prima om te routen via de 3 nics. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen