Ga naar inhoud

pop3 vanaf exchange

anoniem

Aanbevolen berichten

Mail ophalen via POP3 vanaf een Exchange Server. Nu me exchange server weer draait zou ik eigenlijk graag willen dat iemand die extern is mail kan ophalen via POP3 (outlook). Ik weet dat dit mogelijk is, nu is alleen de vraag....hoe? Ik heb account in outlook zo ingesteld: [i:06362ae895]----------------------------------------------- Naam : Test account Email adres : test@test.nl Loginnaam : test Wachtwoord : ***** Inkomende mail (pop3) : 62.218.64.16 Uitgaande mail (smtp) : smtp.chello.nl -----------------------------------------------[/i:06362ae895] Daarna geklikt op "Test Account Settings..." en zie ik het volgende: [i:06362ae895]----------------------------------------------- TASK STATUS Establish network connection Completed Find outgoing mail server (smtp) Completed Find incoming mail server (pop3) Completed Log onto incoming mail server (pop3) Failed Send test e-mail message Completed -----------------------------------------------[/i:06362ae895] Bij het klikken op Send and Receive verschijnt de volgende melding: [i:06362ae895]----------------------------------------------- Task'62.218.64.16 - Receiving' reported error (0x800CCC0F):'The connection to the server was interrupted. If this problem continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).' -----------------------------------------------[/i:06362ae895] ** Poort 110 op me router staat open en verwijst naar me mail server ** Hopelijk heeft iemand een antwoord voor me. Gr. Ferry
Link naar reactie
Staat Chello het wel toe dat je eigen servers gaat draaien? Met andere woorden: je kan wel poort 110 open hebben gezet, maar als Chello poorten blokkeert heeft dat weinig zin natuurlijk. Verder is het denk ik ook wel leuk om te weten welke versie van Exchange je hebt draaien. Heb je ook al geprobeerd om op je interne netwerk een connectie te maken?
Link naar reactie
Dat Chello account is de verbinding van de persoon die extern zit. Dus smtp.chello.nl voor het versturen van mail en 62.218.64.16 (extern ip van me mail server) voor ophalen van mail via pop3. Dus dat Chello niet toestaat een mailserver te draaien, staat hier even buiten. Wat ik nog wel even heb geprobeerd is ff op een werkstation van me outlook ingesteld met een pop3 account waarvan ik eerst als pop3 server : 62.218.64.16 heb gemaakt en smtp server : 192.168.16.3 (interne ip adres mailserver) Dat werkte niet Toen het volgende ingesteld: pop3 server : 192.168.16.3 smtp server : 192.168.16.3 wil ook niet, volgende melding; The connection to the server has failed. Account: 'mail', Server: '192.168.1.3', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E Ik draai btw. een Exchange 2003 server
Link naar reactie
Je heb helemaal gelijk Leo....thnx voor de tip POP3 service was niet gestart, stond namelijk op disabled en kreeg 'm in de system manager zelf niet gestart (vandaar). Nu maar op automatisch gezet en weer gestart, draait weer als een zonnetje! Soms is een stootje in de goeie richting net wat je nodig heb....(echt stom dat ik dat zelf niet eerder had gezien!) :oops: gr. Ferry
Link naar reactie
Daar zou je best wel is gelijk in kunnen hebben... maar goed, misschien dat andere bezoekers wat hebben aan het feit dat er hier nu is verteld dat het standaard gedisabled staat na een kale installatie van exchange 2003. Ik zelf vind het ook altijd enorm prettig om antwoorden die ik hier heb gekregen later weer even op te kunnen halen zonder weer dezelfde vraag aan iemand anders of ergens anders te stellen. Ik gebruik dit forum dus ook vaak als geheugen steundje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...