anoniem Geplaatst: 16 september 2003 Delen Geplaatst: 16 september 2003 Ik krijg deze fout oa in het logboek van onze server: [quote:62be99bc4f]Type gebeurtenis: Waarschuwing Bron van gebeurtenis: Disk Categorie van gebeurtenis: Geen Gebeurtenis-ID: 34 Datum: 16-9-2003 Tijd: 15:42:59 Gebruiker: n.v.t. Computer: LOGISERVER Beschrijving: Het stuurprogramma heeft de schrijfcache op apparaat \Device\Harddisk0\DR0 uitgeschakeld. [/quote:62be99bc4f] Ik denk dat het hier namelijk fout gaat... Want een paar minuten later crasht de server !! Het ergste is dat het ongeveer 7 uur geleden ook al gebeurde.. Wil bovenstaande zeggen dat windows gewoon opeens een harde schijf uitschakeld?? Het is een Windows 2000 server Service pack 3 Die een domein verzorgt, waar mappings staan ed. Op een AMD 1000Mhz Met ongeveer 523 MB aan geheugen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2003 Van [url=www.eventid.net]EventID.net[/url]: [quote:874991c9b1] Event ID: 34 Source: Disk Type: Warning Description: The driver disabled the write cache on device \Device\Harddisk1\DR1. Comments Adrian Grigorof: Windows 2000 disables write cache on domain controllers in order to prevent Active Directory database corruption in case a power outage occurs. Q324916 says that this may occur when you are using an Iomega Zip 250 drive to copy files to and from your hard disk (The Iomega Zip 250 drive does not support requests by the operating system to turn off write caching.) [/quote:874991c9b1] Uit de [url=support.microsoft.com]Microsoft Knowledge Base[/url] [quote:874991c9b1] SYMPTOMS When you are using an Iomega Zip 250 drive to copy files to and from your hard disk, you may receive the following Event ID warning in the System event log: Event ID: 32 Description: The driver detected that the device \Device\Harddisk1\DR4 has its write cache enabled. Data corruption may occur. CAUSE The Iomega Zip 250 drive does not support requests by the operating system to turn off write caching. Because of this, an Event ID 32 warning is logged in the event log. This warning is by design. Event ID 34s are then incorrectly generated in the event log every time you start your computer, although they are supposed to be Event ID 32s. STATUS Microsoft has confirmed that this is a problem in the Microsoft products that are listed at the beginning of this article. MORE INFORMATION The Iomega Zip 250 drive does not support the ForceUnitAccess bit, which the operating system uses to bypass all caching when it sends commands to the drive. Because of this, Windows tries to turn off write caching for the drive, and then retries the request. This request also fails because the Iomega drive write cache is always on. As a last attempt, Windows retries the request one more time without the ForceUnitAccess bit set. As a result of the failed attempt to turn off write caching for the Iomega ZIP 250 drive, an Event ID 32 warning message is displayed in the event log. When the computer starts after this warning has been generated, Windows remembers that the drive does not support ForceUnitAccess. Windows then tries to turn off the disk cache, and this attempt fails. Windows lists these warnings as an Event ID 34 and not the appropriate Event ID 32. [/quote:874991c9b1] Deze error kan dus veroorzaakt worden door een Iomega Zip-drive. Ik weet niet of je een Zip-drive gebruikt aan je server, maar als je er een gebruikt zou ik eens proberen om deze een tijdje van je server af te halen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2003 hmm.. dat kan het niet zijn, er zit geen zip-drive in.. En het gebeurde vandaag voor het eerst. (naar ik weet) Wat ik wel weet is dat er van een mirror gebruik gemaakt wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2003 Is het een mirror met IDE schijven? Niet echt ideaal natuurlijk, maar goed, het zou moeten werken. Probeer in het geval van IDE schijven eens om beide schijven op een aparte controller te zetten. Vergeet niet eerst de mirror te verbreken voordat je de tweede schijf op de andere controller zet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2003 Dit snap ik niet... het heeft in z'n geheel meer dan een jaar goed en zonder veel problemen gedraaid... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2003 [quote:e240ea1baa="Pistolenpaul"]Dit snap ik niet... het heeft in z'n geheel meer dan een jaar goed en zonder veel problemen gedraaid...[/quote:e240ea1baa]Tja, het blijft electronisch he?? Anders had Jos Verstappen al heel wat meer punten gehaald tot nu toe... :wink: Ik denk dat er een harde schijf langzaam aan het afsterven is... Daarom schakelt de cache van een schijf uit, wordt er direct naar schijf geschreven om data-corruptie tussen weg te schrijven data en de schijf-cache te voorkomen. Verder zou ik Leo z'n advies eens proberen. Suc6! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 ok... Misschien idd dat er een schijf niet lekker is ... Krijg ik nogal eens in het logboek te zien eens in de maand ofzo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 [quote:5573ca4e2d]Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.[/quote:5573ca4e2d] Misschien dan toch een domme vraag.....Je hebt natuurlijk wel van alle schijven de vrije capaciteit gecontroleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 Zeker geen dom idee, maar er is nog z'n 10GB vrij op beide schijven. Maar ik zal het zeker nog een keer nakijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2003 [quote:1c0425c4ff]Type gebeurtenis: Informatie Bron van gebeurtenis: BROWSER Categorie van gebeurtenis: Geen Gebeurtenis-ID: 8015 Datum: 16-9-2003 Tijd: 15:44:36 Gebruiker: n.v.t. Computer: LOGISERVER Beschrijving: De browser heeft een verkiezing afgedwongen op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{4E95940E-97AE-4CEB-8DEF-5F89E44D143A} omdat een browser van Windows 2000 Server (of een domein-masterbrowser) is gestart. [/quote:1c0425c4ff] Kan dit er mee te maken hebben? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2003 Meestal is dit een hardware probleem. Dus ik zou voor de zekerheid je schijven gaan controleren. Op sommige controllers wordt het probleem veroorzaakt door een driver. Toevallig net een update gedaan of een servicepack geinstalleerd ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2003 Nou, we zijn 2 weken verder & gelukkig nog geen problemen gehad. Misschien een dipje in de hardware?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2003 [quote:c39131e6a0]Type gebeurtenis: Informatie Bron van gebeurtenis: BROWSER Categorie van gebeurtenis: Geen Gebeurtenis-ID: 8015 Datum: 16-9-2003 Tijd: 15:44:36 Gebruiker: n.v.t. Computer: LOGISERVER Beschrijving: De browser heeft een verkiezing afgedwongen op het netwerk \Device\NetBT_Tcpip_{4E95940E-97AE-4CEB-8DEF-5F89E44D143A} omdat een browser van Windows 2000 Server (of een domein-masterbrowser) is gestart. [/quote:c39131e6a0] Wat dit betreft kan ik je geruststellen. Dit is gewoon een Master browser verkiezing. Krijg je altijd als er Win9x/me machines in je netwerk hangen. Kun je voorkomen door op ALLE Win9x/me machines bij de eigenschappen van 'delen' de 'bladeren' optie uit te schakelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 Er zitten geen win 98 / me pc's aan vast. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen