Ga naar inhoud

DNS Resolving url uitsluiten

anoniem

Aanbevolen berichten

Even opfrissing gevraagd. Heb een w2k server met domein en DNS. DNS resolved extern indien niet te vinden. Nu is het probleem dat er inmiddels een website is geopend die extern gehost wordt. Lastige is nu dat de website dezelfde naam heeft als het domein. Als ik op de server in de browser www.urlnaam.nl intype kom ik netjes op de site uit echter als ik op een client (wxp, w98, w2k maakt niet uit) www.urlnaam.nl intyp zegt hij kan server niet vinden. Heel logisch want hij komt uit op de server en daar draait geen web-server en wordt de urlnaam ook niet gehost. Hoe breng ik DNS nu aan het verstand dat als een client www.urlnaam.nl intypt dat hij deze moet resolven (ook al kent hij de url als domeinnaam)als ware het een externe naam? Edwin
Link naar reactie
Je moet dan in je eigen DNS een A-record aanmaken die verwijst naar het IP-adres van de website. Wat wel raar is, is dat het op de server zelf wel goed gaat. Dit zou kunnen betekenen dat je op de server een andere DNS-server gebruikt. Dat moet je nooit doen. Je moet op een domain controller altijd zijn eigen DNS gebruiken en op je DNS-server dynamic updates toestaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...