anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Delen Geplaatst: 7 september 2003 Even opfrissing gevraagd. Heb een w2k server met domein en DNS. DNS resolved extern indien niet te vinden. Nu is het probleem dat er inmiddels een website is geopend die extern gehost wordt. Lastige is nu dat de website dezelfde naam heeft als het domein. Als ik op de server in de browser www.urlnaam.nl intype kom ik netjes op de site uit echter als ik op een client (wxp, w98, w2k maakt niet uit) www.urlnaam.nl intyp zegt hij kan server niet vinden. Heel logisch want hij komt uit op de server en daar draait geen web-server en wordt de urlnaam ook niet gehost. Hoe breng ik DNS nu aan het verstand dat als een client www.urlnaam.nl intypt dat hij deze moet resolven (ook al kent hij de url als domeinnaam)als ware het een externe naam? Edwin Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 Je moet dan in je eigen DNS een A-record aanmaken die verwijst naar het IP-adres van de website. Wat wel raar is, is dat het op de server zelf wel goed gaat. Dit zou kunnen betekenen dat je op de server een andere DNS-server gebruikt. Dat moet je nooit doen. Je moet op een domain controller altijd zijn eigen DNS gebruiken en op je DNS-server dynamic updates toestaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 Oke, die heb ik nog niet eerder gedaan. Hoe maak je een A record aan? v.w.b. de DNS op de server ga ik morgen even naar kijken. Kan ik mij eigenlijk niet voorstellen maar ja humans... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 [quote:e344b3b48f="Road-Runner"]Hoe maak je een A record aan?[/quote:e344b3b48f] Wat dacht je van DNS manager openen, rechtsklikken op je zone en dan kiezen voor New Host (A)... Zo moeilijk is het allemaal niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 Tja, soms een beetje kort van memorie. Dank, Edwin Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen