anoniem Geplaatst: 6 september 2003 Delen Geplaatst: 6 september 2003 Kun je adsl lijnen stapelen? Zoals bv isdn ... Ik heb meerdere telefoonlijnen tot mijn beschikking thuis waarvan eentje met een (binnenkort 2 mb ) voor de zaak en eentje met een (binnnenkort ) 1mb ) ... Dus het zijn twee totaal verschillende aansluitingen, met 2 verschillende nummers, maar wel in het zelfde huis ... eentje boven en eentje beneden ... Valt dat te stapelen op de 1 of andere manier? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 Jij hebt een telefoonlijn thuis met een 1mb verbinding ? Dus een 1mbit lijn ? Dat zal wel vet duur zijn ! Waarom wil je eigelijk de ADSL lijn stapelen. Er zijn xdsl aabieders die lijnen van 2mbit aanbieden ! (en hoger) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 Nah hij is nu nog 768 en nog eentje boven voor de zaak van 1536 .. die worden 1 en 2 mb in november ... hebben we lang genoeg teveel voor betaald bij die hufters van kpn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 moet op zich wel kunnen, je zou een oude pc kunnen ombouwen tot "load balancer". move to servers dan maar. t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 Sorry, ik had je vraag eerst verkeerd begrepen. Het is idd wel mogelijk om ADSL te stapelen, maar of dit op de zelfde mannier werkt al ATM weet ik niet... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 [quote:8d3ae1a58b="teacher"]moet op zich wel kunnen, je zou een oude pc kunnen ombouwen tot "load balancer". move to servers dan maar. t.[/quote:8d3ae1a58b] Kan load balancing wel gebruikt worden voor het 'stapelen' van de ADSL lijnen? Ik dacht dat het alleen neerkwam op het sturen van de load over de minst actieve lijn, zodat niet allen data over de drukke lijn gepompt wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 hmmm maar eens gaan kijken naar dat loadbalancing ... best handig als dat gaat werken ... Doe je nog eens wat met je ouwe pc's .. staat er al eentje te 'wallen' ... kan er mooi een ander gaan 'balanceren' :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 :o Even een vraagje foxie, wat moet je met 3mbit?? Ik zou zeggen houdt die lijnen lekker gescheiden, ik weet niet of je zoals ik wel eens grote bestanden upload, maar dan zou ik een lijn voor het upload-werk houden en de andere voor het downloaden van data. Zodoende zakt je snelheid niet in. Of zeg een lijn op :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 [quote:37dc55f35c="FoXiERotjEknoR"]Kun je adsl lijnen stapelen? Zoals bv isdn ... Ik heb meerdere telefoonlijnen tot mijn beschikking thuis waarvan eentje met een (binnenkort 2 mb ) voor de zaak en eentje met een (binnnenkort ) 1mb ) ... Dus het zijn twee totaal verschillende aansluitingen, met 2 verschillende nummers, maar wel in het zelfde huis ... eentje boven en eentje beneden ... Valt dat te stapelen op de 1 of andere manier?[/quote:37dc55f35c] Of een ADSL Dual Extreme nemen bij Speedxs. inclusief SpeedXS 16384 * Kbps download / 2048 ** Kbps upload Nu met 2 GRATIS modems inclusief load-balancer en GEEN entreekosten Let op: u heeft hier twee telefoonlijnen voor nodig! ** bbned gaat binnenkort de upload snelheid verhogen van 512 naar 1024 * Snelheid afhankelijk van de afstand naar de KPN wijkcentrale Abonnement per maand: € 129.95 Jaarlijkse contractskosten: € 199,00 Dataverkeer per maand: fair use E-mail accounts: 1 E-mail aliassen: 1 Webmail: ja Eigen www site: 15Mb Max. www site verkeer: Max 500MB FTP toegang: ja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2003 Hoi, Linux Advanced Routing and Traffic Control (LARTC): http://lartc.org/howto/ Hoofdstuk 4.2 is volgens mij wat je wil bereiken. Maar zoals in veel gevallen biedt Linux een goedkope oplossing, waar tegenover staat dat je nogal wat kennis paraat moet hebben. - Mark Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen