anoniem Geplaatst: 6 oktober 2003 Delen Geplaatst: 6 oktober 2003 Brandend probleem, help help! Server met w2000 server, vanochtend geprobeerd een servicepack te downloaden (niet de express versie, gewoon de hele bups binnentrekken. Ruimte zat.) wat resulteerde in een server timeout. Verder draaide de machine redelijk rustig, soms iets traag in het net. ´s middags een bestand (html) aangepast, krijg ik een melding dat er een sharing violation is. Da´s rottig, dus het bestand voorlaopig gelaten voor wat het was. Naar server gelopen, om op de harde schijf te kijken of ik die bestanden lokaal kan wissen, klapt de verkenner eruit. Sterker nog, de hele server wordt opnieuw gestart! Mwoa, zal ik wel ergen op gedrukt hebben met mijn dikke vingers op dat ienie minie bord. Automatische herstart, start ik weer explorer op.... Ja hoor. Klap. De logboeken staan plotseling vol foutmeldingen over oa. de service control (7023), de dhcp server (1002), netlogon (5781) zelfs dsat er een browser van w2000server gestart (ID 8015). verder een hele nare melding over de seriele poort, namelijk een ID36 wat inhoud dat mijn seriele poort niet herkent wordt omdat deze waarschijnlijk gedeeld wordt! Iemand een vermoeden wat hier aan de hand is? Ik kan namelijk wel met bv. Norman antivirus de harde schijf laten controleren., dus kan ik ervan uitgaan dat er met de harde schijven niets mis is...of toch wel? Is het hardware? Advies please! Als de server eruit klapt staat de hele school stil! Thor2002 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2003 Hangt er een UPS aan de server, op de seriele poort ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2003 nee, seriele poort is helemaal leeg! server heeft nu erg veel kuren, kan ook het newterk niet meer benaderen vanaf de server. Het lijkt erop dat elk ´scherm´ dat met de drives te maken heeft een soort infectie veroorzaakt! Virus? of toch hardware? Vannacht is de server volledig doorgedraaid, vanochtend gaf ie geen sjoechem meer! ellende dus! Iemand nog een idee? Thor2002 PS deze server heeft nu twee jaar continudienst erop zitten. maakt dat uit? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen