Ga naar inhoud

SMTP probleem = OPGELOST


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik draai al enige tijd ArgoSoft mailserver Pro op een PIII 660 MHz met W2K zonder enige problemen. Nu ben ik in het gelukkige bezit gekomen van een PIV 2,8GHz met XP-pro (incl alle servicepacks en updates) en wilde uiteraard daar Argosoft op gaan draaien. Helaas. Het ontvangen van mail gaat prima maar wanneer ik probeer mail te verzenden krijg ik een "Fatal SMTP error". Ik heb al getracht de instellingen van de beide PC's te vergelijken, het Argosoft pakket heb ik volgens mij volledig vergeleken en is identiek. Andere stukken waar ik naar kan kijken weet ik niet zo snel precies. Wie helpt mij op weg ? Het uitschakelen van de Virusscanner en Firewall heeft in ieder geval geen effect :-) Alvast bedankt, John
Link naar reactie
Fatal SMTP error zegt mij niets. Heb je meer details hierover? Wanneer gebeurt dit (welk specifiek proces bij het verzenden). Probeer het volgende als test middels Outlook Express: - open Outlook Express (OE) - klik op extra -> opties -> tab onderhoud - vink E-mail - maak een account aan met jouw mail-server als SMTP. Probeer een mail te verzenden. Nu worden alle commando's die OE geeft gelogd. Log vind je terug in de folder die in (extra -> opties -> onderhoud -> Archiefmap...) aangegeven staat. Nu kun je zien tot welke stap het komt en vanaf waar het dus verkeerd gaat.
Link naar reactie
Hai Yoleri, Alvast bedankt voor je reactie. In de eerste plaats ben ik een fervent tegenstander van Outlook en gebruik dat pakket dan ook niet. Mijn POP3 mail haal ik gewoonlijk binnen met Netschaap maar dat heb ik op de PC waar de problemen zich voordoen nog niet geinstallerd. Ik realiseerde mij later inderdaad ook dat wanneer mijn eigen server problemen heeft een ander mailpakket wel eens dezelfde problemen kan hebben, zodar ik even tijd heb van het weekend zal ik of netschaap of opera eens gaan instaleren om te kijken of dat inderdaad zo is. Wat je precies bedoelt met de vraag welk "specifiek proces" is me nog niet helemaal duidelijk. Wat me wel duidelijk is dat er waarschijnlijk iets mis is met de socket of zijn instellingen zover daar instellingen mogelijk zijn Ik wilde proberen om een foutmelding hiernaartoe te kopieren maar dat lukt zo snel niet, probeer ik later nog een keertje. Alvast bedankt, John
Link naar reactie
Oke, hier even een stukje waariut het verloop van de verbinding moet/kan blijken: 5-9-2003 13:35:12 - Requested Web connection from 127.0.0.1 [127.0.0.1] 5-9-2003 13:35:14 - [ 110] Delivering to capady@hotmail.com 5-9-2003 13:35:14 - [ 110] Attempting to deliver to the domain hotmail.com 5-9-2003 13:35:14 - [ 110] Retrieved 4 MX records for domain hotmail.com 5-9-2003 13:35:14 - [ 110] Trying the server mx4.hotmail.com.: 65.54.253.230 5-9-2003 13:35:14 - Requested Web connection from 127.0.0.1 [127.0.0.1] 5-9-2003 13:35:14 - Requested Web connection from 127.0.0.1 [127.0.0.1] 5-9-2003 13:35:14 - Requested Web connection from 127.0.0.1 [127.0.0.1] 5-9-2003 13:35:15 - [ 110] Fatal SMTP error relaying the message to server mx4.hotmail.com.: 554 Transaction failed 5-9-2003 13:35:15 - [ 110] Trying the server mx1.hotmail.com.: 65.54.166.99 5-9-2003 13:35:16 - Web connection with 127.0.0.1 [127.0.0.1] ended. ID=109 5-9-2003 13:35:16 - Web connection with 127.0.0.1 [127.0.0.1] ended. ID=111 5-9-2003 13:35:16 - Web connection with 127.0.0.1 [127.0.0.1] ended. ID=112 5-9-2003 13:35:16 - Web connection with 127.0.0.1 [127.0.0.1] ended. ID=113 5-9-2003 13:35:17 - [ 110] Fatal SMTP error relaying the message to server mx1.hotmail.com.: 554 Transaction failed 5-9-2003 13:35:17 - [ 110] Trying the server mx2.hotmail.com.: 65.54.166.230 5-9-2003 13:35:18 - [ 110] Fatal SMTP error relaying the message to server mx2.hotmail.com.: 554 Transaction failed 5-9-2003 13:35:18 - [ 110] Trying the server mx3.hotmail.com.: 65.54.254.140 5-9-2003 13:35:20 - [ 110] Winsock error when communicating with exchanger mx3.hotmail.com.: [10061] Connection refused 5-9-2003 13:35:20 - [ 110] SMTP Server Error: [10061] Connection refused. Will retry in 0 hr 10 min Maakt dit het allemaal iets duidelijker ? Groetjes, John
Link naar reactie
Ja dit maakt het duidelijker :) De 4 servers weigeren dienst omdat het "gerelayed" wordt om ten slotte gedurende 10 minuten niets te accepteren. Het is een specifiek LAN-probleem waarbij domeinnaam e.d. niet correct verzonden wordt. Probeer ook naar een ander emailadres te verzenden (geen hotmail maar providermail ofzo). Je moet hierbij letten dat niet alleen maar een naam/ip, maar ook domeinnaam is ingesteld zoals john@provider.nl. Voor meer info over de verschillende relays die geblokkeerd worden: [url=http://www.computerbits.com/archive/1998/0800/lan9808.html]computerbits.com[/url]
Link naar reactie
Het was mij inderdaad opgevallen dat de domeinnaam zonder nl extensie getoond werd. Dit was een foutje welk ik in eerste instantie (dagen geleden) had gemaakt bij het aanmaken van het domein. Vervolgens had ik (meteen) dat domein verwijdert en een nieuwe aangemaakt met wel de extensie dus dat zou niet meer voor mogen komen. Uiteindelijk heb ik de smtp en argo services stil gelegd en de mailserver verwijdert, het systeem opnieuw opgestart, mailserver opnieuw geinstalleerd en nu meteen het juiste domein aangemaakt waarna het probleem verholpen was, klaarblijkelijk is er bij het verwijderen en opnieuw aanmaken van het domein ergens een vuiltje blijven hangen. In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken. John
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...