Ga naar inhoud

Webverbinding met extern bureaublad

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer een webverbinding met extern bureaublad in te stellen. Krijg bij help en ondersteuning de volgende instructies, maar kom er niet uit: Typ in het vak Adres de URL (Uniform Resource Locator) voor de basismap van de webserver die als host fungeert voor Webverbinding met extern bureaublad. De URL is 'http://', gevolgd door de Windows-netwerknaam van de server, gevolgd door het pad van de map met de bestanden voor Webverbinding met extern bureaublad (standaard = /Tsweb/). (Zoals u ziet worden er slashes en geen backslashes gebruikt.) Als uw webserver bijvoorbeeld is geregistreerd bij de WINS-server als 'Beheer1', typt u het volgende in het vak Adres: [b:99c28a2dcd]http://beheer1/tsweb/[/b:99c28a2dcd]. Druk vervolgens op ENTER. De pagina Webverbinding met extern bureaublad verschijnt op het scherm. Typ bij Server de naam van de externe computer waarmee u verbinding wilt maken. [b:99c28a2dcd]Waar kan ik de naam van mijn host PC (hierboven Beheer1 genoemd) vinden???[/b:99c28a2dcd]
Link naar reactie
[quote:f12d90b38f="Ruud de Wit"]Welk OS draait ie ? Rechts klikken op mijn computer of netwerk (afhankelijk van OS) en je netwerk- of computernaam opzoeken[/quote:f12d90b38f] Stomme vraag... Het systeem draait Windows 2000 server of Windows server 2003, anders heb je geen terminal services, dus ook geen tsweb in IIS. Hostnaam van een Windows 2000 of 2003 systeem kun je vinden als je rechtsklikt op "My Computer", kiest voor "properties" en vervolgens het tabblad "Network Identification" (Windows 2000), of "Computer Name" (Windows 2003) selecteert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...