Ga naar inhoud

apache en ZoneAlarm

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb op mn pc Apache geinstalleerd, als ik http://localhost doe werkt het prima. Maar wil iemand op internet m'n server bezoeken (op IP adres 81.204.68.6), dan krijg je een 404. Na wat rondspeuren merkte ik op dat ZoneAlarm het niet toeliet als iemand via poort 80 m'n server bezocht (ik zag het in de logfiles staan). Hoe kan ik in ZoneAlarm instellen dat hij aanvragen op poort 80 wel toelaat? Ik heb de gratis versie van Zone Alarm Alvast bedankt, Alexander
Link naar reactie
Ik begrijp je niet helemaal. In zonealarm bij alerts en logs kan je "show all events "aanzetten. Hier zou je dan voor elke door zonealarm tegengehouden aanvraag een alertbox moeten krijgen. Wat ik vreemd vindt is dat indien je bij zonealarm bij de programma's apache hebt staan en deze toegang het toegestaan bij servers en acces het toch zou moeten werken. ik zal thuis eens even iets testen met Microsofts IIS. Jan Willem
Link naar reactie
Ik begrijp je niet helemaal. In zonealarm bij alerts en logs kan je "show all events "aanzetten. Hier zou je dan voor elke door zonealarm tegengehouden aanvraag een alertbox moeten krijgen. Wat ik vreemd vindt is dat indien je bij zonealarm bij de programma's apache hebt staan en deze toegang het toegestaan bij servers en acces het toch zou moeten werken. ik zal thuis eens even iets testen met Microsofts IIS. Jan Willem
Link naar reactie
ja die blok allerts heb ik uitgeschakeld. Maar bij in zonealarm heb ik voor apache.exe ingesteld dat hij moet vragen of er verbinding toegestaan is. Toen jij keek of mijn server het deed, heeft zonealarm m geblocked. In het logbestand zag ik dit: [i:b3be9bd499]Rating: high date: net een keer type: firewall destenation IP: 81.204.68.6:80 en dan dat ie blocked is en dat het een inkomend iets was [/i:b3be9bd499] en dan verder nix bijzonders [/code]
Link naar reactie
Daar is tie weer. Zonealarm blokkeerd gewoon alle inkomend aanvragen indien de firewall - internet security op high staat. Maakt niet uit wat je verder hebt ingesteld. Als je deze op Medium zet (Lees wel even de bijschriften goed) zal het wel functioneren (Zelf even apache geinstalleerd). Als je de instellingen van je firewall specifiek wilt kunnen instellen moet je of zonealarm Pro aanschaffen of op zoek gaan naar een andere firewall Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...