anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Hallo, Ik heb op mn pc Apache geinstalleerd, als ik http://localhost doe werkt het prima. Maar wil iemand op internet m'n server bezoeken (op IP adres 81.204.68.6), dan krijg je een 404. Na wat rondspeuren merkte ik op dat ZoneAlarm het niet toeliet als iemand via poort 80 m'n server bezocht (ik zag het in de logfiles staan). Hoe kan ik in ZoneAlarm instellen dat hij aanvragen op poort 80 wel toelaat? Ik heb de gratis versie van Zone Alarm Alvast bedankt, Alexander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Volgens mij doe je dit door in het Zonealarm venster te kiezen voor Program control - Programs. Hier je apache server selekteren en dan vinkjes te zetten bij server en acces Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Had ik al gedaan, en overal een vinkje bij gezet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Heb je het om te proberen al eens getest met uitgeschakelde Zonealarm ? Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 ik heb m nu uitgeschakeld. Zo je m misschien willen testen? [url]http://www.alexanderonline.nl.tt[/url] (ip adres is 81.20.68.6) Het kan zijn dat hij heel traag gaat want ik ben wat aan het downloaden, en mn upload snelheid is maar 64 kbps. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Nu Wel, ik had net al even getest, maar kwam niet binnen. Misschien even aanzetten met alerts. Kan ik evt even pingen. Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 ik heb m aangezet met alerts. Komt u maar :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Ping ok telnet ok ftp connection refused http cannot find server. Inderdaad geen toegang Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 en ik kreeg geen alert. moet ik een ander progie bij program control toevoegen? hij draait als service (apache 1.3 van PHPtriad) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Ik begrijp je niet helemaal. In zonealarm bij alerts en logs kan je "show all events "aanzetten. Hier zou je dan voor elke door zonealarm tegengehouden aanvraag een alertbox moeten krijgen. Wat ik vreemd vindt is dat indien je bij zonealarm bij de programma's apache hebt staan en deze toegang het toegestaan bij servers en acces het toch zou moeten werken. ik zal thuis eens even iets testen met Microsofts IIS. Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Ik begrijp je niet helemaal. In zonealarm bij alerts en logs kan je "show all events "aanzetten. Hier zou je dan voor elke door zonealarm tegengehouden aanvraag een alertbox moeten krijgen. Wat ik vreemd vindt is dat indien je bij zonealarm bij de programma's apache hebt staan en deze toegang het toegestaan bij servers en acces het toch zou moeten werken. ik zal thuis eens even iets testen met Microsofts IIS. Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 ja die blok allerts heb ik uitgeschakeld. Maar bij in zonealarm heb ik voor apache.exe ingesteld dat hij moet vragen of er verbinding toegestaan is. Toen jij keek of mijn server het deed, heeft zonealarm m geblocked. In het logbestand zag ik dit: [i:b3be9bd499]Rating: high date: net een keer type: firewall destenation IP: 81.204.68.6:80 en dan dat ie blocked is en dat het een inkomend iets was [/i:b3be9bd499] en dan verder nix bijzonders [/code] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 Daar is tie weer. Zonealarm blokkeerd gewoon alle inkomend aanvragen indien de firewall - internet security op high staat. Maakt niet uit wat je verder hebt ingesteld. Als je deze op Medium zet (Lees wel even de bijschriften goed) zal het wel functioneren (Zelf even apache geinstalleerd). Als je de instellingen van je firewall specifiek wilt kunnen instellen moet je of zonealarm Pro aanschaffen of op zoek gaan naar een andere firewall Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2003 okee heel erg bedankt voor de hulp! :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen