anoniem Geplaatst: 21 augustus 2003 Delen Geplaatst: 21 augustus 2003 Onderstaande betreft 'n nieuw netwerk, server w2000sbs en w2000prof werkstations. De werkstations hebben voorheen op 'n NT netwerk gedraait. Nu geeft Outlook op een werkstation de melding: "De server van Microsoft Exchange is niet beschikbaar" Dit probleem bevindt zich slechts op een werkstation, bij elke aangemelde gebruiker. Diezelfde gebruiker heeft daar op 'n ander station geen last van. Er is wel normaal kontakt met de w2000sbs server zelf. Iemand 'n idee waar ik dit zoeken moet of hoe dit op te lossen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2003 en de verwijzingen naar de exchange server staan allemaal goed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2003 De verwijzing naar de exchange server bedoel je, ja dus. Maar de naam wordt niet geresolved omdat de exchange server niet beschikbaar is (zegt ie). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 [quote:f071b75803="hny"]Maar de naam wordt niet geresolved omdat de exchange server niet beschikbaar is (zegt ie).[/quote:f071b75803] Ik denk dat het eerder andersom is, hij kan de exchangeserver niet vinden omdat hij de naam niet kan resolven, controleer eens je DNS settings....Voer als controle eens het ip-adres ipv de naam in... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 Kijk ook eens of er niet toevallig nog een hosts-file op die pc staat, eventueel controleren met een ping op hostnaam. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 indeed, zoek naar hosts*.* of lmhost*.* :-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 hosts-file staat in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc Je hoeft dus niet te zoeken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2003 enige inhoud van genoemde files: 127.0.0.1 localhost hebben we niets aan dus heb inmiddels ook het probleem op een ander werkstation. voorzichtige conclusie: niet gebruikerafhankelijk (hebben op andere WS geen probleem) wel werkstation afhankelijk ik snap er niets van maar ga nog wat meer onderzoek doen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2003 Wat gebeurt er als je op deze werkstation de mailserver pingt op naam??? Indien hij dan ook niet de naam kan omzetten is het dus echt een DNS of desnoods een WINS probleem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2003 Active directory en Exchange draaien beide op 1 server. Hierop melden dus ook de gebruikers zich aan, dat gaat allemaal goed. 'n Ping naar de server geeft ook 4x antwoord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2003 De W2000sbs draait nu met 5 gelicentieerde clients. De extra 10 clients die zijn aangeschaft laten zich niet installeren. Dat is 'n ander probleem. Maar het zal toch niet zo zijn dat er nu maar 5 werkstations met de exchange server verbinding hebben. Zou betekenen dat er nog meer werkstations dit probleem hebben. Maar goed, daar ben ik snel genoeg achter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2003 Outlook zal ALTIJD via DNS de exchange server opzoeken. Je hebt waarschijnlijk op het werkende station de DNS geativeerd en als domein je eigen domein hebben opgegeven. Via 'broadcasting' zal dit station de exchange server uiteindelijk wel vinden, maar fraai is het niet. Bij de call naar een exchange server zal dit gebeuren op basis van '<servernaam>.mijndomain.nl' Installeer op je server dus DNS en definieer een primary zone met je DNS provider adressen als 'forwarders'. Zorg dat alle stations DNS geactiveerd hebben en als domein je eigen DNS domein hebben. Dit kun je via DHCP als parameter zetten. Activeer (in ieder geval op je server(s)) DDNS (dynamic DNS) zodat ze opgenomen worden in je DNS, of installeer WINS en geef op alle machines je server als WINS op en zet in DNS de WINS resolving aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2003 Even draadje afmaken. Ik ben eruit. Weet niet wat de fout is geweest. Maar 'n nieuwe installatie van Office (erover heen) hielp niet. Heb tenslotte het hele werkstation opnieuw geinstalleerd, met Office en ........... het werkt. Misschien omslachtig, ook mbt de nieuwe telefonische activering, maar kan nu weer verder. Iedereen bedankt voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen