Ga naar inhoud

server exchange niet beschikbaar

anoniem

Aanbevolen berichten

Onderstaande betreft 'n nieuw netwerk, server w2000sbs en w2000prof werkstations. De werkstations hebben voorheen op 'n NT netwerk gedraait. Nu geeft Outlook op een werkstation de melding: "De server van Microsoft Exchange is niet beschikbaar" Dit probleem bevindt zich slechts op een werkstation, bij elke aangemelde gebruiker. Diezelfde gebruiker heeft daar op 'n ander station geen last van. Er is wel normaal kontakt met de w2000sbs server zelf. Iemand 'n idee waar ik dit zoeken moet of hoe dit op te lossen?
Link naar reactie
[quote:f071b75803="hny"]Maar de naam wordt niet geresolved omdat de exchange server niet beschikbaar is (zegt ie).[/quote:f071b75803] Ik denk dat het eerder andersom is, hij kan de exchangeserver niet vinden omdat hij de naam niet kan resolven, controleer eens je DNS settings....Voer als controle eens het ip-adres ipv de naam in...
Link naar reactie
De W2000sbs draait nu met 5 gelicentieerde clients. De extra 10 clients die zijn aangeschaft laten zich niet installeren. Dat is 'n ander probleem. Maar het zal toch niet zo zijn dat er nu maar 5 werkstations met de exchange server verbinding hebben. Zou betekenen dat er nog meer werkstations dit probleem hebben. Maar goed, daar ben ik snel genoeg achter.
Link naar reactie
Outlook zal ALTIJD via DNS de exchange server opzoeken. Je hebt waarschijnlijk op het werkende station de DNS geativeerd en als domein je eigen domein hebben opgegeven. Via 'broadcasting' zal dit station de exchange server uiteindelijk wel vinden, maar fraai is het niet. Bij de call naar een exchange server zal dit gebeuren op basis van '<servernaam>.mijndomain.nl' Installeer op je server dus DNS en definieer een primary zone met je DNS provider adressen als 'forwarders'. Zorg dat alle stations DNS geactiveerd hebben en als domein je eigen DNS domein hebben. Dit kun je via DHCP als parameter zetten. Activeer (in ieder geval op je server(s)) DDNS (dynamic DNS) zodat ze opgenomen worden in je DNS, of installeer WINS en geef op alle machines je server als WINS op en zet in DNS de WINS resolving aan.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Even draadje afmaken. Ik ben eruit. Weet niet wat de fout is geweest. Maar 'n nieuwe installatie van Office (erover heen) hielp niet. Heb tenslotte het hele werkstation opnieuw geinstalleerd, met Office en ........... het werkt. Misschien omslachtig, ook mbt de nieuwe telefonische activering, maar kan nu weer verder. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...