anoniem Geplaatst: 20 augustus 2003 Delen Geplaatst: 20 augustus 2003 Hey, Ik werk op een middelbare school, waar ik een Windows 2000 advanced server heb opgezet. Op die server draait een programma waar het voor nodig is om elke leerling een eigen account te geven, wat ik dus gedaan heb. Ook heb ik met group policy editor het systeem flink beveiligd. Dat werk allemaal perfect. Als een leerling voor de eerste keer aanmeld op een client word op die pc een profiel voor hem aangemaakt. Op de clients draait Office xp. Daar zit het probleem. Elke als je aanmeld op een pc als een leerling en je start bv. Word, dan moet Word worden geconfigureerd voor die gebruiker. Je krijgt dan een venstertje waar staat dat Office wordt, alleen krijg ik dan steeds een foutmelding. Als ik het annuleer dan gaat hij gewoon door, maar het is natuulijk bijzonder hinderlijk, want het is steeds weer het zelfde verhaal. Nu heb ik al ontdekt dat als ik een leerling lid maak van de groep administrators het hele probleem weg is, ze zijn nu lid van "users". Weet mischien iemand hoe ik de rechten van een groep kan aanpassen, of hoe ik een groep kan aanmaken die wel genoeg rechten heeft om te installeren? Alvast bedankt Johan :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2003 Volgens mij zit het probleem hier in het feit dat er (waarschijnlijk op de PC zelf) geen normal.dot aangemaakt kan worden, omdat de user lokaal geen rechten heeft op de directory waar het moet komen. De normal.dot bevat de instellingen voor Word, en misschien ook voor andere office-applicaties. Ik weet niet hoe dit ingesteld is, maar bij mij staattie in [b:69ea5983af]C:\Documents and Settings\<<UserID>>\Application Data\Microsoft\Sjablonen[/b:69ea5983af]. Dit is eventueel aan te passen in Word. Menu Extra -> Opties -> Bestandslocaties -> Gebruikerssjablonen. Misschien is het handig om deze voor iedereen te verplaatsen naar de profiel-directory op de server? Greetz!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen