anoniem Geplaatst: 19 augustus 2003 Delen Geplaatst: 19 augustus 2003 Ik heb een probleempje met de tijdsynchronisatie van clients naar de server. Door een beveiligingsissue hebben we op de clients het vinkje voor het automatisch aanpassen van de klok aan de zomer- en wintertijd uit moeten zetten. Nu wordt de klok alleen een uur te vroeg gezet, stel dat het 15:00 uur is, dan wordt de tijd van de client op 14:00 uur gezet. Als ik op de server ook het vinkje uitzet gaat de synchronisatie wel goed, maar dan moeten we 2x per jaar alle servers af om de tijd goed te gaan zetten... Als ik op een client het "net time" commando uitvoer krijg ik de volgende output, die op zich goed is: [code:1:dd5131cd97] c:\>net time \\admdc1 /set /y Current time at \\admdc1 is 8/19/2003 12:02 PM Local time (GMT+02:00) at \\admdc1 is 8/19/2003 1:02 PM The command completed successfully.[/code:1:dd5131cd97] Weet iemand hoe ik de tijd goed kan krijgen terwijl op de clients het vinkje voor de zomer- en wintertijd uit staat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2003 /edit -> heb te vroeg op OK geklikt. Excuses. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2003 Aan de uitdraai van je scherm te zien, staat de time server niet goed ingesteld. Ik zie bij Local time GMT+2, maar in Nederland zitten we op GMT+1. Misschien zit daar je uurtje verstopt. Als je op één server een ntp server instelt (ntp0.nl.net bijv.) kan je het hele net daar vanaf laten syncen. Moet goed gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2003 Dat vond ik inderdaad ook al vreemd, maar zowel op de domaincontroller als op de cliënt staat de tijd als GMT +1 ingesteld. En als ik beide vinkjes aanvink zodat de tijd zich automatisch aanpast aan de zomer- en wintertijd werkt het ook goed. Maar ja, dat kan ik op de cliënts helaas niet aanzetten. :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 Waarom niet? Mischien is daar wel een omweg voor... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 Niet als je reborn kaartjes gebruikt. Dit zijn hardwarematige kaartjes die na een reboot heel de pc weer naar de originele staat brengen zoals je deze als systeembeheerder geimaged hebt. Zou je nu dat vinkje aangevinkt hebben dan zal de pc blijven melden dat de tijd veranderd is in de zomer cq. wintertijd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 Ok, mischien is er een manier om die melding uit te zetten in het register... Ik roep maar wat hoor, ff kijken voor je. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 Of mischien kun je hiermee uit de voeten: http://www.winguides.com/registry/display.php/1283/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 Als ik het goed begrijp beschrijft die url hoe je dat vinkje aan en uit zet via het register. Wel handig, maar dat heb ik op dit moment niet nodig omdat ik dat al in de image heb meegenomen. Toch bedankt voor het zoeken! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2003 Er bestaat ook een softwarematige oplossing voor die rebornkaartjes. Het programma heet Illusion en wordt veel in scholen gebruikt. Zo ook bij ons in de club (ca. 20 scholen). Het bedrijf heet CompuAct Support en hun website is [url=http://www.onderwijssoftware.nl/nl/]hier [/url]te vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2003 Heb je W2k draaien ? Regel dit dan via de w32time service. Op de clients: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\Parameters NtpServer=mijnserver.mijndomein.nl Type=NTP Open op de server (met w32time service geactiveerd) een cmd prompt: net time /setsntp:192.5.41.41 Als je een firewall hebt, moet UDP poort 123 wel open staan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen