Ga naar inhoud

Fotmelding: Remote Procedure Call

anoniem

Aanbevolen berichten

Bij voorbaat mijn excuses, maar ik heb een probleem en weet niet waardoor dat komt, en zodoende weet ik ook niet of dit probleem in dit forum thuishoort. Wat is er aan de hand: Ik heb een compac Evo W6000 workstation gekocht. Er zit een XEON-2.2 gig processor, 1 gig aan Rimm-geheugen in, en het besturingssysteem Windows2003. Voordat ik deze computer ging inzetten als 'server' hing ie eerst aan een andere computer als cliënt. Dit om alle software over te kunnen zetten. De computer functioneerde prima. Daarna schakelde ik de computer in als 'server' en dat ging een dag goed. Toen ik een dag later 's avonds van het strand terugkeerde zag ik een foutmelding staan. Ik de computer opnieuw opstarten, maar de melding bleef: NT/ Authentication .... Remote Procedure Call (RPC) computer moet opnieuw opgestart worden, en dat deed ie dan ook zelf. Omdat de foutmelding maar bleef verschijnen, heb ik alles opnieuw ge-fdisked, en geformateerd. Daarna Windows XP professional erop, en verdorie, weer hetzelfde probleem. Hij start op, komt na enkele seconden met de dezelfde melding en sluit weer zelf af. Zo is dat de gehele nacht doorgegaan. Wie weet wat te doen?
Link naar reactie
Dit komt door een lek in Windows, Microsoft heeft daarvoor [url=http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/bulletin/MS03-026.asp]deze patch[/url] daarvoor uitgebracht. Als je de patch geinstalleerd hebt, kun je met [url=http://www.iss.net/support/product_utilities/ms03-026rpc.php]dit tooltje[/url] controleren of Windows inderdaad goed is gepatched. Er lopen trouwens ook al tig topics over in het OS windows forum, die had je met de zoekfunctie vast wel kunnen vinden.
Link naar reactie
Hartstikke bedankt voor de tip. [quote:7a08d4271b] Er lopen trouwens ook al tig topics over in het OS windows forum, die had je met de zoekfunctie vast wel kunnen vinden. [/quote:7a08d4271b] Daar was ik al bang voor, en ik wijs zelf iedereen op de zoekfunctie. Kun je nagaan, hoe dom ik soms kan zijn :oops: Gelukkig maar dat er zoveel topics over zijn, dan kom ik er wel uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...