anoniem Geplaatst: 30 juli 2003 Delen Geplaatst: 30 juli 2003 Ik heb een tijdje geleden geprobeerd om de Apache webserver te installeren, maar dat is toen niet gelukt. Vervolgens heb ik EasyPHP geinstalleerd, maar dat was in het Frans dus dat was ook niet zo denderend. Nu wil ik Apache weer installeren, en daarvoor heb ik EasyPHP gedeïnstalleerd. De services (Apache en MySQL) van EasyPHP worden echter nog wel weergegeven in het systeembeheer. Hoe kan ik deze verwijderen? Ik denk dat het wel noodzakelijk is om ze te verwijderen en de service via Apache zelf opnieuw te installeren omdat ik enkele foutmeldingen krijg, namelijk: The requested operation has failed (bij het opstarten cq. herstarten van de service) en nog een foutmelding van "Apache.exe" als ik de pc afsluit, waarin staat dat de schrijfbewerking in het geheugen is mislukt op die en die plaats (cijfertjes en getalletjes), klik op ok om het af te sluiten of op annuleren om fouten op te sporen. Overigens kan ik Apache.exe alleen in de directory van Easyphp vinden, en niet in Apache zelf. Maar goed, het komt er dus op neer dat ik alle sporen van EasyPHP wil verwijderen zodat ik de Apache 2.0.47 webserver correct kan installeren. bij voorbaat dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2003 tip: PHPtriad is een paket met Apache en PHP en MySQL geinstalleerd, engels. Heel handig als je zelgf geen paar uur kwijt wil zijn aan het configureren van PHP jouw probleem: helpt het misschien als je kijkt of apache staat in msconfig? Start--> uitvoeren --> msconfig --> OK --> tabblad Opstarten als apache er in staat kun je m uitvinken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2003 Bedankt! Ik ben nu PHPTriad aan het downloaden om het eens te proberen. In opstarten staat Apache er niet, alleen de apache monitor. Maar zonder de apache service (apache.exe denk ik) doet de apache webserver het niet, hoewel apache.exe niet bij de webserver zat. Apache.exe heb ik gekregen via EasyPHP, dus ik denk dat ik die er maar gewoon op laat staan dan... :roll: In ieder geval bedankt!! Kasper Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen