Ga naar inhoud

(ftp) server oprichten, wat gebruik ik?

anoniem

Aanbevolen berichten

ellow mensen, ik wil graag een ftp server opzetten om bestanden makkelijk met vrienden te kunnen delen. ik heb: pc: 4gb hdd ruimte, 166Mhz 64 Mb ramm 3com etherlink III netwerkkaart, een router(dat is het probleem niet, mijn router en ik kunnen het heel goed vinden 8) ) wat ik wil: een ftp-server die evt later nog als webserver ingezet kan worden, zowel toegankelijk via netwerk en internet, wel met een wachtoord er op. eenmaal geinstalleerd het liefste te controleren via andere pc's (zodat ie de kast in kan en daar blijft staan zonder monitor en zo) wat heb ik nodig en hoe doe ik het (en wat zijn evt de kosten) Twan
Link naar reactie
Als je de complete computer alleen voor je ftpserver en later dan webserver wilt gebruiken kun je het eens proberen met de SMEserver van e-smith. Dat is een op RedHat gebaseerde linuxdistro die al helemaal kant en klaar is als server (o.a ftpserver, webserver incl PHP en MySQL, e-mailserver, proxyserver en DNSserver). Minimum is een P90 dus het kan draaien bij jou. Iso downloaden en branden. Installatie duurt ong 15 min en dan draait alles binnen 15 min. :) Ik heb hem nu 129 dagen draaien zonder 1 reboot en ben dik tevreden. Ik gebruik hem als ftp, web en e-mailserver. www.e-smith.org
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:5f045d50fc="Japaveh"]Nou een p166 is ook met slack of zelfs met een redhat/suse zonder X ook prima draaiende te krijgen hoor. Gewoon slackware erop, en proftpd installeren. Werkt prima hoor en een p166 kan dat prima aan. e-smith natuurliijk ook maar dat is in feite een gestripte redhat (?) correct me if i'm wrong[/quote:5f045d50fc] Ik zou in ieder geval geen SuSE draaien... Issie toch wel iets té langzaam voor...
Link naar reactie
[quote:d8db599f57="Japaveh"]e-smith natuurliijk ook maar dat is in feite een gestripte redhat (?) correct me if i'm wrong[/quote:d8db599f57] Das correct. In de laatste C!T (9-2003) staat een stuk over zo'n zelfde soort distributie. Clarkconnect heet het. Ik hem nu net aan het downloaden om eens te proberen. Volgens de C!T heeft die ong dezelfde functionaliteit aan boord als SMEserver.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...