Ga naar inhoud

Apache op achtergrond runnen zonder venster.

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:99a9e3df7d="cyberwouter"]Ik heb hem nu draaien op XP, daar moet het dus lukken. Maar nu test ik het hele zooitje eigenlijk, als hij straks echt gaat draaien wordt het 98SE (ME heb ik evt. ook, maar dat is bagger). Hoe ik het daar voor mekaar krijg weet ik niet.[/quote:99a9e3df7d] Win98 SE/ME kunnen geen NT services draaien.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
ik heb de oplossing om de "ouwe" apache te draaien als service!!!!! Download PHPtriad, de laatste versie (dit is apache inclusief PHP en mysql). Je installeert hem, en in de map C:\apache staat ergens het bestand controlpanel. dubbelklik daarop en daar kun je instellen dat ie als server moet draaien. overigens, ik ben pas op XP overgestapt, en heb daarom phptriad weer geinstalleerd, de laatste versie. nu vraag ik me af of met de laataste versie het instellen als service ook mogelijk is in win9x/me. kijk maar. ik hoor het graag
Link naar reactie
[quote:f9c707ec87="Rynus Rein"]is apache een NT service?[/quote:f9c707ec87] Als je Apache als achtergrond proces wilt laten draaien dan gaat deze inderdaad als NT service draaien (alleen mogelijk onder Windows NT/2000/XP+) en anders zul je hem zelf 'handmatig' moeten opstarten en dan heb je altijd zo'n zwart console schermpje in beeld.
Link naar reactie
zoals ik al zei: [i:d46292a6d1]"Oja tip: je kunt als je hebt ingesteld m bij t opstarten apache te starten of als je m gewoon met en snelkoppeling start instellen dat het venster geminimaliseert start, zodat je er geen last van heb. "[/i:d46292a6d1] Wel vervelend zon schermpje, ookal isie geminimaliseerd. En ik d8 dat apache2 niet draaide onder win9x/ME
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...