anoniem Geplaatst: 28 juni 2003 Delen Geplaatst: 28 juni 2003 Beste lezers, ik heb een Draytek 2200E router. Ik wil op mijn PC een game hosten zodat ik samen met een vriend kan spelen op een eigen server. Het betreft geen dedicated aangezien ik maar 1 PC ter beschikking heb. Helaas heb ik geen verstand genoeg van firewalls en wat ik ook doe, mijn vriend krijgt mijn server niet te zien. Conform de FAQ van Bioware heb ik tbv de game de volgende poorten opengezet: Ports 5120 through 5300 Port 6500 Port 27900 Port 28900 In addition to opening the ports listed above, you may need to allow incoming connections on the port you are running your server on (5121 by default) and forward those connections to the computer running the server. e.e.a. is na te lezen op: http://nwn.bioware.com/support/techfaq.html#03 Ik heb de poorten opengezet ( UDP) onder Advanced Setup/NAT setup en dan een regel aangemaakt met al de in de post genoemde poorten. Desondanks ziet mijn vriend mijn server niet dus ik neem aan dat ik nog iets fout doe. Kan iemand mij verder helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2003 Zet je PC eens als DMZhost. Dat kan in hetzelfde menu waar je ook de poorten open kan zetten. Als DMZhost worden alle poorten naar jou geforward. Als je even een spel wil spelen kun je dit rustig doen. Als het werkt weet je dat je bv niet alle poorten hebt geforward of toch ergens een foutje hebt gemaakt. Ik zit zelf ook achter een draytek 2200E en games serveren gaat goed hier. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 Helaas, ik kom niet verder: huidige stand: Op XP is de firwall niet aangevinkt = uit Ik heb mijn XP netwerkinstelling vastgesteld op vast ip subnetmask 255.255.255.0 Gateway vastgesteld op ip van de router DNS vastgesteld op ip van de router settings gecontroleerd via ipconfig in cmd scherm In de router bij juiste ip correcte poorten van een willekeurige game opengezet. Resultaat: mijn client is wel zichtbaar in ip lijst van betreffende game, maar connecten gaat niet DMZ hosting geeft eenzelfde resultaat. Ook "hulp op afstand" (feature Win XP) geeft eenzelfde resultaat. Kortom, mijn PC valt niet te benaderen ( wel veilig :wink: ) maar toch niet zo als ik t wil. Ergens maar waar o waar staat nog iets niet correct ingesteld. Wat kan ik nu nog doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 Je router is GEEN DNSserver! Je moet bij XP het IP van de DNSservers van je provider opgeven en niet het IP van je router. Als ik een spel wil spelen en ik zet mijn computer als DMZhost, dan werkt alles. Bij elk spel. De router wordt dan zeg maar transparant en stuurt alles wat binnen komt naar de DMZhost door. TODO: Zet die DNS goed. Zet alle poortforwarding even uit (Gewoon vinkje weghalen, dan ben je het niet kwijt) Zet jou PC als DMZhost. Dat moet werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 Sjoerd, De Draytek 2200E heeft wel degelijk een ingebouwde DNS server, maar deze is uiteraard bedoelt voor je lokale LAN. Je moet/kan dus inderdaad in XP je router als DNS server opgeven, mits je in de router maar de DNS server adressen van je ISP opgeeft. Je zou behalve DMZ ook nog de "open ports" setting kunnen proberen. Stel wel de juiste poort(en) voor zowel UDP als TCP in. Met bijvoorbeeld Vietcong (poorten 5425 en 15425) werkt dit bij mij prima! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 BVK: Het open Port setup heb ik volgens mij correct ingesteld. Maar wat bedoel je precies met: [quote:2ab60a590d]mits je in de router maar de DNS server adressen van je ISP opgeeft[/quote:2ab60a590d]? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 [quote:6ddb156699="bvk"]Sjoerd, De Draytek 2200E heeft wel degelijk een ingebouwde DNS server, maar deze is uiteraard bedoelt voor je lokale LAN.[/quote:6ddb156699] Zelf heb ik hier alles via DHCP lopen en dan krijg ik van de router de IPadressen van de DNSservers van Chello. Die ik zelf in de router heb ingevoerd dat wel. Maar de router geeft met DHCP dus niet zichzelf op als DNS. Daar heb ik toen eigenlijk uit geconcludeerd dat hij zelf geen DNS is. //El-Broosha Bij > Basic Setup> Ethernet TCP/IP and DHCP Setup kun je rechts onderaan de DNSservers van je ISP opgeven. Zelf heb ik een vast IP op de kabel dus ik moet dat opgeven. Als jij DHCP hebt zal dat waarschijnlijk automatisch gaan van de DHCP.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 [quote:e181add8ba="Sjoerd Boerhout"][quote:e181add8ba="bvk"]Sjoerd, De Draytek 2200E heeft wel degelijk een ingebouwde DNS server, maar deze is uiteraard bedoelt voor je lokale LAN.[/quote:e181add8ba] Zelf heb ik hier alles via DHCP lopen en dan krijg ik van de router de IPadressen van de DNSservers van Chello. Die ik zelf in de router heb ingevoerd dat wel. Maar de router geeft met DHCP dus niet zichzelf op als DNS. Daar heb ik toen eigenlijk uit geconcludeerd dat hij zelf geen DNS is. //El-Broosha Bij > Basic Setup> Ethernet TCP/IP and DHCP Setup kun je rechts onderaan de DNSservers van je ISP opgeven. Zelf heb ik een vast IP op de kabel dus ik moet dat opgeven. Als jij DHCP hebt zal dat waarschijnlijk automatisch gaan van de DHCP..[/quote:e181add8ba] Ik heb het nog even nagekeken op de Draytek site en ik zat er idd toch wat naast mbt de DNS server van de router. Hij fungeert als DNS proxy als je zelf geen DNS server opgeeft. De router moet die gegevens dan wel van je ISP kunnen verkrijgen. De vraag is dan ook inderdaad hoe de router van je ISP de info krijgt. Heb je kabel of ADSL, een vast IP adres of Dynamisch? Zie ook verder de uitgebreide FAQ op www.draytek.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 Ik heb ADSL De afgelopen uren bezig geweest met een expert. Gelukkig maar, want ik kwam er niet meer uit. Op de ene PC kon men mijn server wel zien maar niet joinen, op de andere PC binnen m'n netwerk kon men wel joinen (kreeg spontaan spelers) maar was de server niet zichtbaar :( Een 'reset'van de router heeft t m gedaan. Vrij onbevredigend eigenlijk, maar goed, t werkt. Bedankt aan alle meedenkers! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen