anoniem Geplaatst: 23 juni 2003 Delen Geplaatst: 23 juni 2003 De situatie is als volgt: - Op een windows 2000 server draait Exchange 2000 (elk met de laatste sp). OWA werkt goed binnen het domein en met een laptop (XP Pro) werkt het middels een inbelaccount bij een willekeurige ISP ook prima. Echter op div. basisscholen met Kennisnetverbinding werkt OWA niet. Als ik contact maak met de exchange server wordt inlognaam en wachtwoord keurig geverifieerd en daarna wordt de e-mail box geopend. Echter in de outlookbalk verschijnen niet de diverse pictogrammen en de inhoud van een mailbox wordt niet getoond. Melding blijft hangen op: berichten worden geladen. Contact met Kennisnet levert alleen op dat Kennisnet geen belemmering vormt. Op andere scholen wordt eenzelfde situatie gebruikt, alleen dan andersom (Exchange server op school - OWA via een thuissituatie). Iemand een idee waarom het op school via een inbelverbinding bij bijv. 12move wel lukt om via internet een goede verbinding te maken via OWA met de Exchange Server thuis en via de kabel-kennisnet-verbinding niet? Ik ben benieuwd wat ik weet het echt niet meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 Staand de juisten poorten wel open bij kennisnet Kennisnet spijkert alles dicht zoals je misschien weet, Denk dat je hiervoor een aanvraag zal moeten doen Dat is ook de reden dat ie vanaf een inbelaccountje wel werkt Dus de server config is goed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 Inmiddels is bovenstaande al weer achterhaald. Met een W3K server en Exchange 2003 werkt alles naar behoren. Zou kunnen liggen aan het feit dat de nieuwe OWA geschreven is in Java-script?? In ieder geval bedankt voor het meedenken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 Uhm okee Ben nu zelf ook bezig met OWA2003 en Windows 2003 Alleen welke poorten moet ik openzetten om vanaf de buitenwereld op mijn OWA te komen. Situatie, windows 98 pc met winroute en norton firewall, dan een w3k server met owa2003. Geen https zooi, gewoon http Intern lukt het wel om op in de OWA te komen, extern werkt het nog niet echt lekker. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2004 Ik heb alleen poort 80 openstaan. Het gekke is wel dat binnen hetzelfde externe netwerk ik op de ene pc wel OWA kan bereiken, maar op een andere (identieke) pc niet. Weet niet waar dat aan ligt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2004 Het werkt bij mij nu ook, moest alleen naast een aanpassing in winroute ook een aanpassing doen in de firewall Kan alleen nog geen verbinding maken de terminal server thuis, maar dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan kennisnet. Met een andere isp inbel account werkt het wel Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen