Ga naar inhoud

Win 2000 server

anoniem

Aanbevolen berichten

Kan er me iemand vertellen hoe ik een netwerk opstel via windows 2000 server, met een domain. Ik heb een server, met daaraan voor de moment 4 pc's aangesloten waar win 2000 prof op staat. Maar niets werkt natuurlijk nog. Ik weet dat de uitleg nogal lang zal zijn maar graag iemand die me wil helpen, verwijzigingen naar URL's zijn ook goed, maar liefst in het Nederlands. Dank bij voorbaat Jos
Link naar reactie
Windows prof en windows 2000 server zijn wel twee verschillende producten. Om een domein te draaien heb je w2k server nodig. Het opzetten daarvan kost nogal wat tijd en uitleg. Dat is denk ik ook de reden dat er weinig geantwoord wordt. Ik zou je willen aanbevelen om een goed (Nederlands) boek te kopen en dat eerst eens te lezen. Als er daarna nog specifieke vragen zijn kun je die altijd nog stellen. Die vraag die je nu stelt is wel erg open. Suc6
Link naar reactie
Als de 4 pc's en server momenteel in een (goed werkende) werkgroep draaien is de feitelijke uitvoering heel eenvoudig. Op de server doe je: start/uitvoeren/dcpromo en volgt de wizard. Als je overal ja op antwoordt heb je even ...(afhankelijk van de server config) later een Domein. Je krijgt een hoop vragen over de configuratie te beantwoorden, maar dat valt eventueel ook later te herstellen via de server configuratie wizard. Ik zou bovenstaande echter alleen uitvoeren als je nu een netwerk hebt draaien waar niets belangrijks op staat en niets mee verloren gaat. In alle andere gevallen zou ik maar de goede raad van Sellis opvolgen en een goed boek kopen, waar je de nodige adviesen uit kan halen.... Over bijvoorbeeld: Hoe configureer ik een DHCP, File, web, mail etc server, policies, beveiliging, Terminal services, RIS en ga maar door. Je ziet, de vraag: hoe krijg ik een domein is simpel maar ook weer niet :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...