anoniem Geplaatst: 22 augustus 2004 Delen Geplaatst: 22 augustus 2004 Ik wil een simpel intranetje aan leggen. maar wat wil ik NIEt... dat er komt te staan http:\\servernaam nee kwil bijvoorbeedl Http:\\chatjozef en de server wil ik gewoon zijn eigen naam laten houden welke software kan ik hiervoor gebruiken?? en moet ik een tweede server hebben of niet?? iemand sugesties of meedenkde ideeen? bvd chatjozef Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2004 gewoon IIS kun je daarvoor gebruiken. Voor je chatjozef moet je dan een DNS entry aanmaken en die koppelen aan het IP van de server. dan in IIS aangeven dat die op de naam chatjozef moet reageren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2004 Waar kan je dat instellen dan... en ik heb ook een SUS server op de server geinstalleerd dus weet niet of dat uitmaakjt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2004 De eerste vraag is of je een DNS server heb draaien. zo ja, dan dien je de host naam daar in te zetten. Zo nee, dan zou je hem kunnen toevoegen in je host file (c:\windows\system32\drivers\etc). Bij IIS kun je dan per website instellen op welke host naam de website moet reageren. zo kun je de ene website op chatjozef kunnen laten reageren en een andere op bijvoorbeeld SUS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2004 Veel weet ik maar welke hostfile is het (bestandsnaam) en anders in de dns server? (server 2003) chatjoef Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2004 C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts en daar dan je IP adres en naam toevoegen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2004 Hmz sorry dat ik het weer open maar, hij doet het wel op de server http://intranet maar niet in de rest van het netwerk kheb in het host bestand 192.168.0.1 intranet staan? goed ? want hij doet het in het netwerk neit! iemand idee?? chatjozef Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 Je hebt op alle pc's de hostfile aangepast? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 Neuh moest dat dan? ik dacht alleen op de server, het lijkt me tog niet moeten dat ik iedere pc handmatig tot een intranet moet makeN?? om het simpel te zeggen? of juist wel:P haha Chatjozef Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 Als je het in de DNS aanpast hoeft het alleen op de server, als je het host bestand aanpast moet dat voor elk werkstation. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2004 vai het host bestandje werkt het maar waar kan je dat dan instellen op je DNS server (win 2003) ??? gr chatjozef Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen