Ga naar inhoud

Backupserver 1:1 maken met Hoofdserver, hoe?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een server draaien met daarop "windows 2000 advanced server" Voor noodgevallen is er een backupserver die exact hetzelfde is als de hoofdserver. Het is de bedoeling dat deze backupserver meteen ingezet kan worden als de hoofdserver problemen krijgt. In de praktijk werkt dit echter nogal lastig. Er worden namelijk nogal eens wat wijzigingen aangebracht op de hoofdserver (een nieuw accountje bijv) Dat moet dan natuurlijk wel worden meegenomen op de backupserver. Het probleem is dat dit laatste eigenlijk nooit gebeurt is. Hoe kan ik nu het beste de backupserver weer 1:1 krijgen met de hoofdserver? Alvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Goh en ik maar leren dat als je een tweede domain-controller in je netwerk hangt alle accounts worden gesynchroniseerd. Verder wil ook het sharen van diverse drives met daarachter robocopy mbv een synchronisatiescript wonderen verichten. Dus waarom moeilijk doen met hopeloos dure uitgaven als een cluster als het ook stukken goedkoper kan. Hoef je met het down gaan van je server alleen maar alle drivemappings om te zetten naar de andere server (even testen) en je zet je GC (als die al niet aan staat), en nog wat zaken (zie lijst: [quote:213dfcb4fe]Transfer the schema master role Transfer the domain naming master role Transfer the relative ID master role Transfer the PDC emulator role Transfer the infrastructure master role [/quote:213dfcb4fe] om. Er zit een hele helpfunctie bij Windows 2000 en die legt het uit. Verder helpt een goed boek over windows server ook heel erg goed.
Link naar reactie
Goh, Wat knap van je dat je hebt geleerd dat een domein controller accounts synchroniseerd ! De topic starter heeft kennelijk totaal geen kaas gegeten van servers, dat blijkt uit de volgende zin: "Er worden namelijk nogal eens wat wijzigingen aangebracht op de hoofdserver (een nieuw accountje bijv) Dat moet dan natuurlijk wel worden meegenomen op de backupserver. " Tuurlijk zijn er 100 manieren om dit voor elkaar te krijgen, echter is de oplossing sterk afhankelijk van de situatie waar je inzit. Een bedrijfsomgeving zou ik niet opzadelen met een oplossing als robocopy, echter voor thuis volstaat dit prima. Echter een goed boek doet wonderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...