Ga naar inhoud

Wat denken jullie van Windows Server 2003?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik sinds 2 weken deze server als upgrade van mijn Win 2000 server (DC voor 4 pc's) en ik ben zelf heel tevreden. Ik moet er wel bij vertellen dat het de (geregistreerde) half jaar trial versie is, dus misschien niet helemaal af. Bepaalde event viewer errors die ik had, waarvoor ik uitgebreide register instellingen moest aanpassen om ze op te lossen, zijn spontaan verdwenen :) Hij accepteerd bijna alleen nog maar beveiligde verbindingen,heeft een prettige handling en schijnt? sneller te reageren op netwerk requests. Ben alleen bang dat het me een schep Euro's gaat kosten over een half jaar als ik em wil houden :x Ben heel beniewd naar de ervaringen van anderen...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als Game server draait ie ook als een zonnetje :) Misschien toch maar overwegen centjes opzij te zetten... En anders toch maar (met veel meer moeite) een Linux server :wink: Is iig UT2003 op mogelijk. Het viel me op dat Hardware Acceleratie en DirectX standaard uitgeschakeld is, moet je dus eerst inschakelen.
Link naar reactie
[quote:7c26882ebd="Sjoerd Boerhout"][quote:7c26882ebd="my009054"]Een linuxserver kost je niets :P [...] Wat wil je nog meer?[/quote:7c26882ebd] WineX om zijn Windowsgames te hosten. :wink:[/quote:7c26882ebd] Inderdaad ja... Het is straks dus een afweging maken tussen hoge kosten (hoeveel eigenlijk voor de NL standaard edition?) en gebruiksgemak, of een paar avonden flink zitten klooien met bijvoorbeeld RH9 voor een Games server. Een Linux DC heb ik al eerder gehad, maar draait met Windows clients toch niet zo lekker als met Active Directory :wink:
Link naar reactie
Bedoel je dat je Exchange 2000 alleen op Server 2003 kan installeren als je em vooraf geprepareerd hebt? Gaan voor de 2003 versie van Exchange is natuurlijk wel wat MS graag heeft natuurlijk :wink: Zit je waarschijnlijk wel safe wat compabiliteit betreft. Zelf gebruik ik geen Exchange hoor, gewoon Outlook 2000 en de ingebouwde mail server van 2003.
Link naar reactie
Ik heb mijn Windows 2000 server met Exchange 2000 SP3 een tijdje geleden ge-upgrade naar Windows Server 2003. Exchange draait perfect. Ik denk inderdaad dat het anders is als je al Windows 2003 hebt draaien en je wil dan Exchange 2000 installeren, hoewel ik me dat niet voor kan stellen. Hoe moet het dan met bedrijven die nu al op Windows Server 2003 draaien? Exchange 2003 heeft inderdaad een mooie OWA-interface. Je kan gratis bij Microsoft een mailbox aanvragen die 7 dagen geldig is, om de nieuwe interface te bekijken. [url=http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/ti/trial/OWA.asp]Meer info...[/url] Volgens mij hoef je trouwens ook niet te wachten tot september, maar wordt Exchange 2003 zeer binnenkort uitgebracht.
Link naar reactie
Ik heb geen ervaringen met Linux als Gameserver, maar ik denk dat er maar weinig dingen zijn voor linux w.b. games. Ik weet dat bijv. CounterStrike Server prima draait op RH9 Voor de rest, Samba bijvoorbeeld met Domain Controller werkt lekker met Windows clients, voor alles behalve games is Linux prima inzetbaar.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...