anoniem Geplaatst: 13 juni 2003 Delen Geplaatst: 13 juni 2003 Ik gebruik sinds 2 weken deze server als upgrade van mijn Win 2000 server (DC voor 4 pc's) en ik ben zelf heel tevreden. Ik moet er wel bij vertellen dat het de (geregistreerde) half jaar trial versie is, dus misschien niet helemaal af. Bepaalde event viewer errors die ik had, waarvoor ik uitgebreide register instellingen moest aanpassen om ze op te lossen, zijn spontaan verdwenen :) Hij accepteerd bijna alleen nog maar beveiligde verbindingen,heeft een prettige handling en schijnt? sneller te reageren op netwerk requests. Ben alleen bang dat het me een schep Euro's gaat kosten over een half jaar als ik em wil houden :x Ben heel beniewd naar de ervaringen van anderen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2003 ik vind win2k3 server mnakelijk om te gebruiken al sserver maar ik denk oook dat het heel erg veel geld gaat kosten om hem daarna te houden... maar mischien is microsoft vergeten er een stop in te bouwen dat ie dus gewooon doorgaat :D :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2003 Als Game server draait ie ook als een zonnetje :) Misschien toch maar overwegen centjes opzij te zetten... En anders toch maar (met veel meer moeite) een Linux server :wink: Is iig UT2003 op mogelijk. Het viel me op dat Hardware Acceleratie en DirectX standaard uitgeschakeld is, moet je dus eerst inschakelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2003 ik he de hardwareacelaratie goed gezet en direcxt geactiveerd maar windows wil nog geen 3d herkennen tog maar is ff goed zoeken want in windows xp pro werkt het wel normaal en gebruik de zelfde drivers Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2003 Wat heb je in hemelsnaam aan DirectX op een server?! :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2003 Ik gebruik Server 2003 twee keer: als Domain Controller/ fileserver etc en op een andere bak als dedicated Games server. En om de games die je gaat hosten te kunnen installeren heb je DirectX nodig.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2003 Oh... wist ik niet. Ik gebruik windows 2003 server voor Domain controller, fileserver, DNS, webserver en ik hoop ook de mail sever online te krijgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 Een linuxserver kost je niets :P Standaard o.a.: DHCP-server Fileserver (Samba) Domain controller, ook voor windowsclients Webserver, Apache E-Mailserver, sendmail/postfix Proxyserver, squid Firewall/router, iptables NFS-/NIS-server Wat wil je nog meer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 [quote:855eda9eed="my009054"]Een linuxserver kost je niets :P [...] Wat wil je nog meer?[/quote:855eda9eed] WineX om zijn Windowsgames te hosten. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 [quote:7c26882ebd="Sjoerd Boerhout"][quote:7c26882ebd="my009054"]Een linuxserver kost je niets :P [...] Wat wil je nog meer?[/quote:7c26882ebd] WineX om zijn Windowsgames te hosten. :wink:[/quote:7c26882ebd] Inderdaad ja... Het is straks dus een afweging maken tussen hoge kosten (hoeveel eigenlijk voor de NL standaard edition?) en gebruiksgemak, of een paar avonden flink zitten klooien met bijvoorbeeld RH9 voor een Games server. Een Linux DC heb ik al eerder gehad, maar draait met Windows clients toch niet zo lekker als met Active Directory :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 Ik heb wel begrepen dat Exchange 2000 alleen te installeren valt als sp3 geslipstreamed is. Of wachten tot september voor Exchange 2003? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 Bedoel je dat je Exchange 2000 alleen op Server 2003 kan installeren als je em vooraf geprepareerd hebt? Gaan voor de 2003 versie van Exchange is natuurlijk wel wat MS graag heeft natuurlijk :wink: Zit je waarschijnlijk wel safe wat compabiliteit betreft. Zelf gebruik ik geen Exchange hoor, gewoon Outlook 2000 en de ingebouwde mail server van 2003. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2003 Yep, of 2003 of Exchange 2000 met geïntegreerde sp3. Exchange 2000 installeren en daarna SP3 eroverheen schijnt te vragen om problemen. Ik wacht wel op 2003. Schijnt een heel mooie OWA functionaliteit te hebben :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2003 Ik heb mijn Windows 2000 server met Exchange 2000 SP3 een tijdje geleden ge-upgrade naar Windows Server 2003. Exchange draait perfect. Ik denk inderdaad dat het anders is als je al Windows 2003 hebt draaien en je wil dan Exchange 2000 installeren, hoewel ik me dat niet voor kan stellen. Hoe moet het dan met bedrijven die nu al op Windows Server 2003 draaien? Exchange 2003 heeft inderdaad een mooie OWA-interface. Je kan gratis bij Microsoft een mailbox aanvragen die 7 dagen geldig is, om de nieuwe interface te bekijken. [url=http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/ti/trial/OWA.asp]Meer info...[/url] Volgens mij hoef je trouwens ook niet te wachten tot september, maar wordt Exchange 2003 zeer binnenkort uitgebracht. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2003 Daar wachten we dan nog maar even op. Ik heb dat account aangemaakt (dank voor de tip) en het ziet er inderdaad een stuk beter uit. Groets, Roland Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2003 Ik heb geen ervaringen met Linux als Gameserver, maar ik denk dat er maar weinig dingen zijn voor linux w.b. games. Ik weet dat bijv. CounterStrike Server prima draait op RH9 Voor de rest, Samba bijvoorbeeld met Domain Controller werkt lekker met Windows clients, voor alles behalve games is Linux prima inzetbaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2003 ik heb win2k3 ook, draait alds een zonnetje Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen