Ga naar inhoud

Help! Wil een server kopen i.v.m. co-located hosting

anoniem

Aanbevolen berichten

Momenteel draait een site 'van mij' op een virtual server pakket bij een webhostingbedrijf. Aangezien de site erg zwaar is en door php/mysql een grote belasting doet op de servercapaciteit, wilt het hostingbedrijf ons liever op een dedicated of co-located server hebben. De prijzen van servers (microstar, dell, etc.) zijn dermate laag, dat ik liever m'n eigen server (formaat U1) koop. Maar dan de vragen: * koop je zo'n server kaal zonder software? * Ik heb nu het Cobalt/RAQ interface. Zit een vergelijkbare interface standaard op zo'n server. Zo niet, moet je dit zelf kopen, of bestaan er gratis programma's? * Linux/Unix/NT..... wordt dit (en andere zaken zoals Perl, PHP, MySQL, Frontpage extenties, enz.) door het webhostingsbedrijf geïnstalleerd, of moet ik dit zelf her en der vandaan halen en installeren? Zo kan ik nog wel doorgaan met vragen, maar 't is waarschijnlijk wel duidelijk dat ik geen verstand/ervaring heb met dit co-located server gedoe. Ik wil gewoon een U1 server kopen, evt. software erop installeren, m'n site erop zetten en afleveren bij het webhostingsbedrijf. Of zie ik het te simpel? Kan iemand me een beetje wegwijs maken? Alvast enorm bedankt voor de hulp :)
Link naar reactie
[quote:8167380fe1]* koop je zo'n server kaal zonder software?[/quote:8167380fe1]Kan, maar hoeft niet. [quote:8167380fe1]* Ik heb nu het Cobalt/RAQ interface. Zit een vergelijkbare interface standaard op zo'n server. Zo niet, moet je dit zelf kopen, of bestaan er gratis programma's?[/quote:8167380fe1]Moet je er apart bijkopen of iets als webmin gebruiken als je Linux gaat gebruiken. [quote:8167380fe1]* Linux/Unix/NT..... wordt dit (en andere zaken zoals Perl, PHP, MySQL, Frontpage extenties, enz.) door het webhostingsbedrijf geïnstalleerd, of moet ik dit zelf her en der vandaan halen en installeren?[/quote:8167380fe1]Kan allebei. Als ik dit zo lees denk ik dat je je hoster eens een aanbod moet laten doen voor een dedicated server. Een server beheren is een vak apart en voor je het weet ben je gehacked of iets dergelijks. Dit kost natuurlijk vele malen meer dan een co-located machine...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...