anoniem Geplaatst: 8 juni 2003 Delen Geplaatst: 8 juni 2003 Ik heb dit gedaan: .htaccess [code:1:44f60751ad] AuthUserFile /members/.htpasswd AuthName "Please Log On" AuthType Basic require valid-user [/code:1:44f60751ad] .htpasswd [code:1:44f60751ad] TheDarkPrince:TZha5UZ4nHRcM [/code:1:44f60751ad] Ik krijg een inlog scherm van windows maar als ik daar TheDarkPrince invul met als wachtwoord test dan werkt het niet. (codering van http://www.inch.com/commercial/web/server/apache/htpasswd.html ) Wat doe ik fout??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2003 ik lees ook dit uit de apache manual op internet htpasswd -c /home/doe/public_html/.htpasswd jane dit kan ik zeker niet doen met cute ftp? (heb het inloggen nog steeds niet werkende) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2003 hoort thuis in servers... schop! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2003 Hi, Er kunnen verschillende oorzaken zij waarom het niet werkt.... Meer informatie zou welkom zijn: Heb je een eigen server op je pc draaien of heb je een website bij een provider? Het kan nl zijn dat je provider geen 'authentification' ondersteunt en dan zal je moeten gaan zoeken naar een andere soort van beveiliging. Wat betreft cute ftp heb je voor het toevoegen van een gebruiker weinig aan. Het is immers een file-transfer-programma. Het enige wat je hiermee kan doen is het uploaden van het .htaccess bestand in de directory die je wilt beveiligen. Wil je het .htpasswd bewerken dan moet je dit doen in een Telnet-sessie en met het door jouw beschreven commando: htpasswd -c /home/doe/public_html/.htpasswd jane Let op: het commando htpasswd [b:e5e4148432]-c[/b:e5e4148432] maakt het .htpasswd bestand aan met de user 'jane' Wil je een user toevoegen dat wordt het commando: htpasswd /home/doe/public_html/.htpasswd user zonder de [b:e5e4148432]-c[/b:e5e4148432] dus. Draai je een 'lokale' server dan heb je wellicht toch nog een foutje ergens staan. Kijk voor alle zekerheid of alle paden overal wel goed staan en met elkaar overeenkomen. Een Telnet-sessie zoals hierboven beschreven is niet nodig want je kan alles lokaal benaderen. Voor het bewerken van .htpasswd maak je wel gebruik van de eerder beschreven commando's. Voor Linux doe je dat op de commando-regel. Kijk ook eens naar het .htaccess bestand bij http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/unix_website/advanced/nws/directories.html Succes !!!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2003 [quote:5295227331="sdk"]Ik heb dit gedaan: .htaccess [code:1:5295227331] AuthUserFile /members/.htpasswd ... [/code:1:5295227331] Wat doe ik fout???[/quote:5295227331] Je moet hier het [b:5295227331]volledige[/b:5295227331] UNIX pad opgeven, tenminste als dat hier fout is. Overige instellingen niet gecheckt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2003 Ik heb een webiuste server bij portland.co.uk deze ondersteund cgi en het user gedoe. Ik load de htacces en pasword op door de map te deleten en dan de .txt opneiuw op te loaden en dan er de .txt vanaf te halen. Ik heb nu .htacces in de map /members staan en .htpasswrd in members/members staan. Wat is dan het correcte pad? vanauit htaccess gezien is het dan toch /members. Ik heb je link gelelezen, ga het ff proebren met [code:1:6da0c560b9] AuthUserFile http://dccclan.port5.com/members/members/.htpasswd AuthName "Please Log On" AuthType Basic require valid-user [/code:1:6da0c560b9] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2003 Ik weet niet wat er aan de hand is maar mijn hele site geeft 404 :evil: anyway zag wat ik hierboven deed er beter uit of kloppen er nog meer dingen niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2003 De 404 is weg, heb alles opneiuw geupload. Ik kan helaas nog steeds niet inloggen. ligt het niet aan de codering. In de faq van de site staat trwouens username:gm2kr332 enz. Moet ik dat doen ipv TheDarkPrince:TZha5UZ4nHRcM Ook komt er elke keer weer iets anders uit :-? Na even zoeken: voorbeeld uit faq [quote:87d02e646e] AuthUserFile /home/username/path/to/.htpasswd AuthName "Please Log On" AuthType Basic require valid-user [/quote:87d02e646e] wordt het dan members/members of moet home erbij omdat dit de root betekend? Ik ken telnet toevallig omdat ik wel eens een simpele mailer heb gemaak tmet Visual Basic. Moet ik een programma gaan schrijven om die commands uit te voeren??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2003 Even voor de duidelijkheid: het is .htaccess en niet .htacces Het pad naar de .htpasswd kan je [url=http://www.portland.co.uk/cgi-bin/esp?PAGE=portfaq.esp&ID=4#110]hier[/url] vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2003 a een goede tip, alhoewel een copy past iets minder lui had gestaan :wink: het wordt dus [code:1:a9d66ad8ca] AuthUserFile /home/dccclan1/members/members/.htpasswd AuthName "Please Log On" AuthType Basic require valid-user [/code:1:a9d66ad8ca] En nu hopen dat het klopt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2003 En nu gaat het helemaal fout http://dccclan.port5.com/members/ Nu krijg je gewoon de inhoud van de map te zien met een .htacess en niet een de vraag om in te loggen! Ik wordt echt depri van dit gedoe [edit van mezelf]Lag aan de IE hij wil niet vernieuwen :s[/edit] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen